حاج آخوند عبدالرحمن کر روز یکشنبه با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و گرامی داشت قیام الهی 15 خرداد 1342 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام راحل ویژگی های منحصر بفردی داشت که در هیچ یک از رهبران زمانه این خصلت ها را نمی توان یافت؛ امام مدیر، مدبر، دوراندیش بود و شجاعانه مقابل آمریکا و استکبار جهانی ایستادگی کرد.
به گفته وی؛ مردم سالاری دینی همواره مدنظر امام راحل بود و همین باور باعث شد مردم خود را در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دخیل بدانند و در همه حوزه ها حضور داشته باشند.
این روحانی اهل سنت در تشریح جایگاه مردم سالاری در نزد امام (ره) گفت: از مهمترین ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن بود که در کنار مکاتب و گفتمان های مختلفی که در دنیا در بحث حکومت داری و منشأ قدرت رایج بود یک گفتمان جدید برگرفته از دین مبین اسلام که همانا تکیه بر اراده مردم است را ترویج داد.
آخوند کر اضافه کرد: این مساله باعث شده که امروزه مبنای تصمیم گیری در جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و تمامی قوانین کشور در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و اقتصادی نیز مبتنی بر موازین اسلامی بوده و اداره امور به اتکای آرای عمومی است.
وی گفت: نه تنها ملت ایران و مسلمانان جهان بلکه عده ای از دشمنان نیز به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) اقرار و اعتراف دارند.
به گفته وی؛ امام خمینی (ره) برای رسیدن به پست، مقام و یا قدرت قیام نکرد و ساده زیستی ایشان نیز مؤید و گواه این مطلب است بلکه مهمترین اصول و مبانی اعتقادی و رفتاری امام راحل شامل قیام برای خدا، خداباوری، خداترسی، دعوت مردم به توحید، اعتقاد راسخ به امدادهای الهی، دین محوری، تلاش برای الهی کردن امور و احیای شعائر دینی و تلاش برای تحقق اسلام ناب محمدی (ص) بوده است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.