به گزارش صبح پنجشنبه ایرنا از استانداری، حسن صادقلو در بیست و ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اقدامات صورت گرفته در سال گذشته را ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید آسیب شناسی دقیق فعالیت های سال 95 صورت گیرد و نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت گردد تا رتبه هفتم استان در این بخش ارتقا یابد.
وی یادآور شد: پروژه ای که نیازمند مصوبه ستاد است در جلسه اقتصاد مقاومتی مطرح شود واین درحالی بوده که بسیاری از پروژه ها در قالب وظایف ذاتی ادارات است و در نشست ها مطرح می شود.
صادقلو توجه به روستاها و افزایش درآمد روستائیان را مهم دانست و افزود: درآمد پایدار در روستاها از طریق دانش بومی روستائیان و تلفیق آن با تکنولوژی روز امکان پذیر است به گونه ای که از ابتدا تا انتهای یک دانش باید در یک یا چند روستا مورد توجه قرار گیرد واجرایی شدن آن از سوی دستگاه های مسئول پشتیبانی شود.
وی؛ توجه به توسعه اشتغال در روستاها را مانع حاشیه نشینی بیان کرد و گفت: یکی از دلایل حاشیه نشینی، بیکاری روستاییان وآمدن آنها به شهرها و حاشیه این مناطق است.
استاندار گلستان همچنین توجه به پنجره واحد را یک واقعیت در آینده سرمایه گذاری استان دانست و اضافه کرد: شیوه نامه پنجره واحد تنظیم شده و باید اجرایی شود چراکه تاثیر نرم افزاری فراوانی در اقتصاد مقاومتی دارد.
وی همچنین بر تقویت شورای برنامه ریزی شهرستان ها، توجه به نقش حوزه دانش بنیان در کارآفرینی، توجه به ایده های خوب در زمینه اقتصاد مقاومتی در دیگر استان ها و افزایش سرعت اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه گلستان نیز گفت: برنامه های پنجگانه به تفکیک دستگاه های اجرایی شامل ارتقا توان تولید ملی، تامین مالی و سرمایه گذاری، جذب توسعه و تعمیق تکنولوژی، تجارت خارجی، اشتغال و توانمند سازی نیروی کار به آنها ابلاغ شده است.
حسین پیشقدم اظهار کرد: توجه به پروژه های مهم و محوری براساس اسناد بالادستی، توجه به پروژه های اقتصادی دستگاه های اجرایی، پروژه های تملک دارایی سرمایه ای در راستای اقتصادی مقاومتی، معرفی نرم افزار و ساماندهی اطلاعات جهت ارزیابی و پایش پروژه ها و شاخص های اقتصاد مقاومتی به ویژه از منظر تولید و اشتغال، سامانه توسعه روستایی و روش اجرایی پیشنهادی با بهره گیری از ظرفیت نهادهای حقوقی و حقیقی بخش خصوصی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اولویت های هفتگانه ستاد محسوب می شوند.
گلستان در رتبه بندی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 95 رتبه هفتم را در بین استان های کشور کسب کرد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30شهر و افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.