علی علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در شهرستان کلاله صاحبان 262 دستگاه کمباین که تحت نظر کارشناسان به امکانات فنی و ایمنی تجهیز و مجوز لازم را دریافت داشته اند ، آماده برداشت محصول گندم شده اند.
وی سطح زیرکشت گندم در سال زراعی گذشته در این شهرستان را افزون بر 60 هزار هکتار و میزان تولید محصول را 198هزارتن اعلام کرد و خاطر نشان نمود: براساس پیش بینی های صورت گرفته ،در سال زراعی جاری بیش از 180هزارتن گندم تولید خواهد شد.
وی پراکنش نامناسب بارندگی ، تنش سرمایی ، عدم بارندگی در ماه های آذر و دی 95 را از عوامل کاهش تولید محصول گندم در سالجاری زراعی نسبت به سال گذشته ذکر کرد.
مدیر جهاد کشاورزی کلاله اظهار داشت: همکاری و تعامل کشاورزان و کارشناسان زراعت و تلاش بی وقفه کشاورزان در تولید کمی و کیفی محصول گندم، این شهرستان را به یکی از مراکز تولید گندم در کشور تبدیل کرده است.
علیزاده ادامه داد: در سال زراعی گذشته یکی از کشاورزان گندمکار شهرستان کلاله به نام محمد جعفری با تولید 6 تن و 733کیلوگرم محصول در هکتار، به عنوان گندمکار نمونه کشورمعرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه 8 مرکز خرید گندم برای تحویل محصول کشاورزان گندمکار شهرستان کلاله تعیین شده است ، افزود : براساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال کشاورزان برای دریافت بهای گندم تحویلی خود با مشکلی روبرو نخواهند شد زیرا بانک های عامل موظف شده اند که پس از دریافت لیست تحویل گندم کشاورزان از سوی مراکز خرید، در اسرع وقت بهای گندم تحویلی کشاورزان را پرداخت نمایند.
در شهرستان 110 هزارنفری کلاله در شرق استان گلستان 68 هزار و 203 هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد.
7478/1860/
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.