به گزارش ایرنا، این هفته از مسابقات در هشت دور مختلف به مسافت های 1000، 1200، 1600 و 1700 متر و بارقابت 89 راس اسب برگزار شد و در دور نخست که مخصوص اسب های ترکمن سه و چهارساله صفر تا 4 امتیاز بود، اسب هما مقام قهرمانی را از آن خود کرد و اسب های عجب شیر و روزالین قیداری نیز دوم و سوم شدند.
در کورس دوم رقابت اسب های دوخون دوساله مبتدی برگزار شدکه در پایان اسب های ماکان، جیران و شلیک به ترتیب اول تا سوم شدند و در دور سوم در میان اسب های تروبرد داخلی سه و چهار ساله صفر امتیاز نیز اسب اوفلیا اول شد و اسب های دلاور و رسپک تیبل مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.
دور چهارم هفته پایانی مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس اختصاص به اسب های دوخون سه و چهارساله صفر امتیاز داشت که در پایان اسب گلدهورس زودتر از سایر از خط پایان گذشت و اسب های سکرت لاو و گل آی جهان نیز دوم و سوم شدند.
اسب ایل هان قهرمان دور پنجم این مسابقات در گروه اسب های دوخون سه و چهار ساله 4 تا 6 امتیاز شد و اسب های ستیلا و دازقوش به مقام های دوم و سومی این دور بسنده کردند و در دور ششم در میان اسب های تروبرد داخلی سه و چهارساله 8 تا 14 امتیاز نیز اسب های ضد1 ، رایکا و پیت بول به ترتیب اول تا سوم شدند.
کورس هفتم مخصوص اسب های دوخون سه و چهار ساله هندیکاپ بود که در آن اسب آذامر به مقام قهرمانی رسید و اسب های عالم ناب و کومانچی نیز دوم و سوم شدند.
رقابت اسب های دوخون سه و چهار ساله 8 تا 14 امتیاز در آخرین دور این هفته از مسابقات برگزار شد که در پایان اسب کینگ آسیا عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و اسب های چه گوارا و ایزابوی نیز به ترتیب به مقام های دوم و سوم رسیدند.
در پایان این مسابقات مبلغ 966 میلیون ریال به عنوان جایزه به صاحبان اسب های برنده تعلق گرفت.
مسابقات اسبدوانی کورس در بین ترکمن های استان گلستان طرفداران بسیار دارد و از دیرباز این مسابقات در دو فصل بهار و پاییز در شهرستان های گنبدکاووس ، آق قلا و بندرترکمن برگزار می شود و طبق برنامه اعلام شده، فردا ( جمعه) هفته ششم و پایانی مسابقات اسبدوانی کورس بهاره آق قلا نیز در این شهرستان برگزار می شود.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.