منصور ممشلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وسعت 52 هزار هکتاری اراضی جنگلی و مرتعی شهرستان گالیکش و بویژه وجود پارک ملی گلستان، توجه به افزایش نیروی انسانی ضروری است.
وی با اشاره به وقوع 38 فقره آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی گالیکش درسال 95 و خسارت دیدن 67 هکتار از این ناحیه، گفت: با وجود اطفای این تعداد حریق توسط نیروهای منابع طبیعی، نیروهای بومی و محلی و همکاری دیگر ادارات و نهادها و نیز راه اندازی پایگاه اطفای حریق در روستای تنگراه، این پایگاه هم با کمبود نیروی انسانی مواجه است.
ممشلی با اشاره به برگزاری مانور استقامت و مهارت کارکنان اداره منابع طبیعی این شهرستان در ارتفاعات خوجه صالح و تنگراه، اضافه کرد: این مانور روز گذشته با هدف ارتقای آمادگی جسمانی و فنی نیروها و ایجاد هماهنگی بیشتر بین آنان در انجام ماموریت های سازمانی برگزار شد.
وی تصریح کرد: پراکنش عرصه های جنگلی، حساسیت و بحرانی بودن منطقه از نظر شرایط جوی، باد خیزبودن و کمبود رطوبت به لحاظ دوری از دریا و نیز مجاورت با پارک ملی گلستان به عنوان ذخیره گاه زیست کره، افزایش نیروی انسانی را به ضرورتی اجتناب ناپدیر تبدیل کرده است.
به گزارش ایرنا، مانور استقامت و مهارت نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در چهار مرحله پیاده روی استقامتی به مسافت 10 کیلومتر از تنگراه تا ارتفاعات خوجه صالح، موقعیت یابی تجهیزات استتار شده در طبیعت، مکان یابی محدوده قطع درختان و حریق فرضی و مسابقه نصب چادر درقالب دو گروه برگزار شد.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/7481/1860
خبرنگار : یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.