کارشناس مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بندرترکمن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراسم معنوی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به منظور مهیا شدن مساجد برای پذیرایی از روزه داران برگزار شد.
رمضان خالو حسینی؛ ماه رمضان را فرصت مناسبی در راستای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه بیان کرد و افزود: مساجد باید جذاب و خوشبو باشند تا آحاد مردم بویژه جوانان بیشتر جذب شوند.
وی؛ برگزاری آئین غبارروبی و عطرافشانی مساجد را سنت حسنه ای دانست که همه ساله در آستانه آغاز ماه رمضان و به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی مساجد انجام می شود.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در منابع دینی پاکیزگی مسجد و لباس نمازگزار مورد تاکید قرار گرفته است و هر قدر به این موضوعات توجه شود زمینه جذب بیشتر مردم و بویژه جوانان به مساجد فراهم می شود.
به گفته وی؛ تمام مساجد برادران اهل تشیع و تسنن شهرستان و حسینیه ها برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده شده است.
خالو حسینی گفت: برپایی نماز جماعت، محافل انس با قرآن، کلاس احکام و پاسخگویی به پرسش‌های شرعی از برنامه‌های فرهنگی مساجد در ماه رمضان است.
آئین های غبار روبی و تنظیف مساجد بندرترکمن از چند روز قبل آغاز شده و روز گذشته نیز مسجد جامع قبا اهل سنت انجام و مابقی نیز تا آغاز ماه مبارک رمضان آماده حضور روزه داران می شود.
ایام آخر ماه شعبان به نام دهه تکریم و نکوداشت مساجد نام‌گذاری شده است.
بندرترکمن در غرب استان گلستان واقع شده است و برادران اهل سنت و تشیع در کمال آرامش در آن زندگی می کنند.
7333/1648
خبرنگار : علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.