به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقرزاده روز سه شنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی گنبدکاووس در شرق استان گلستان ،اظهار داشت؛ آمار باسوادها و بیسوادان مطلق براساس نتایج اولیه سرشماری سال 95 استخراج شده است.
وی افزود؛ از مجموع آمار بیسوادان کشور تعداد 2 میلیون و 700 هزار نفر آن در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند.
رئیس نهضت سوادآموزی با تاکید برضرورت تلاش برای باسواد کردن گروه سنی 10 تا 49 سال کشور، اضافه کرد؛ همه باید تلاش کنند هیچ دانش آموزی در دوره ابتدایی محروم از تحصیل نباشد.
وی بااشاره به تلاش های صورت گرفته در دولت یازدهم در امر سوادآموزی تصریح کرد؛ براساس آمارها در چهار سال گذشته یک و نیم میلیون نفر از آمار بیسوادان مطلق کشور کاهش یافته است که یک میلیون و 200 هزار نفر آنان در گروه سنی 10 تا 49 سال بوده اند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد؛ بطور میانگین رشد سواد آموزی در دولت یازدهم 14 برابر چهارساله دولت دهم بوده است.
به گفته وی؛ درصد رشد سواد آموزی در دولت یازدهم بطور متوسط سالانه 2.85 درصد بوده درحالی که این رشد در دولت دهم هر سال تنها دو دهم درصد بوده است.
وی گفت؛ در دولت یازدهم 6 جلسه در سطح معاون اول ریاست جمهوری و وزیران، 340 جلسه در سطح استان ها و چهار هزار جلسه درسطح فرمانداری های کشور درحوزه سوادآموزی برگزار شد.
باقرزاده، حداکثر انطباق در روش های آموزشی و یادگیری متناسب با شرایط بومی و محلی، مشارکت حداکثری همه ادارات و نهادها و موسسات غیر دولتی در امر سواد آموزی و حداکثر سودمندی سواد آموزان از مباحث آموزشی و مهارتی را از اولویت های سال جاری سازمان نهضت سواد آموزی برشمرد.
وی تصریح کرد؛ تاکنون 30 تفاهم نامه با ادارات و نهادها در آمر سوادآموزی منعقد شده ،ضمن اینکه 70 هزار فرصت شغلی نیز در سایه همکاری موسسات غیر دولتی با نهضت سواد آموزی برای آموزشیاران ایجاد شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با قدردانی از تلاش های نهضت سواد آموزی گلستان گفت: طی چهار سال گذشته 40 هزار نفر از جمعیت بیسواد این استان کاسته شده است.
باقرزاده بدون اشاره به آماری در این بخش افزود؛ اکنون رشد سواد آموزی در استان گلستان از میانگین کشوری بالاتر است.
وی با تاکید مجدد بر تلاش همگانی برای ریشه کنی بیسوادی درجامعه اضافه کرد: براساس بررسی های انجام شده 53 درصد ترک تحصیل ها در دوره ابتدایی ناشی مشکلات اقتصادی، 35 درصد مشکلات اجتماعی مثل اعتیاد یا طلاق والدین و 12درصد مشکلات واحد آموزشی می باشد.
وی تصریح کرد: باید تلاش کرد هیچ دانش آموزی به خاطر مشکلات ذکر شده از تحصیل محروم نشود و در این بین می توان از ظرفیت خیرین و مشاوران استفاده کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1648
خبرنگار: علی لکزا نوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.