علی اصغر طهماسبی بامداد شنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: گلستان نزدیک به 1.9 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود یک میلیون و 292 هزار نفر آن واجد شرایط رای دادن هستند و از این تعداد یک میلیون و 7142 نفر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف شمار زیادی از مردم گلستان موفق به رای دادن نشدند که یکی از دلایل اصلی آن برگزاری انتخابات به روش الکترونیکی بود چراکه دستگاههای مورد نظر فرایند برگزاری را کند و در نتیجه زمان بیشتری برای اخذ آرا صرف شد و به تبع آن افراد کمتری موفق به رای دادن شدند.
وی بیان داشت: هیچ مشکل خاص امنیتی یا درگیری بین طرفداران نامزدها در گلستان نداشتیم و در مجموع روند برگزاری انتخابات در استان مطلوب بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به آغاز شمارش آرا در شعب اخذ رای استان، گفت: در شعبه هایی که آرای زیادی نداشتند نتایج معلوم شده است و تلاش می کنیم تا صبح یا حداکثر پیش از ظهر شنبه نتیجه جمع بندی استان را اعلان کنیم.
به گزارش ایرنا در جریان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گلستان یک هزار و 657 شعبه اعم از ثابت و سیار به جمع آوری آرای مردم استان اختصاص یافت.
علاوه بر این یک هزار و 639 شعبه وظیفه اخذ رای واجدین شرایط شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را برعهده دارند.
در این دوره از برگزاری انتخابات گلستان حدود 40 هزار نفر عوامل اجرایی ،نظارت، نماینده فرماندار، کاربر، نیروی نظامی و انتظامی مشارکت دارند.
طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و 869 هزار و 819 نفر در 30 نقطه شهری و یک هزار و 75 روستای استان گلستان زندگی می کنند.
گلستان اقوام، مذاهب و نژادهای زیادی را در خود جای داده است و حدود 34 درصد از جمعیت استان اهل سنت هستند.
2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.