به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در جمع مردم گرگان در مصلای این شهر اظهار کرد: این افراد سابقه ایجاد حتی 10 شغل را هم ندارند اما برای اشتغال میلیونی جوانان نسخه می پیچند و اظهارنظرهای غیر کارشناسانه می کنند.
وی بیان کرد: این افراد حتی از گذشته کاری خود هم گریزانند و حاضر نیستند به مردم بگویند در گذشته چه کاری کرده و در کدام منصب و شغل مشغول فعالیت بودند.
معاون اول رییس جمهوری افزود: مسئولیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر رده و جایگاهی که باشد باعث افتخار است و همه باید به مسئولیت هایشان در این کشور افتخار کرده و آن را پنهان نکنند.
جهانگیری ادامه داد: نامزدها گذشته، سابقه و مسئولیت های پیشین خود را به مردم اعلام کنند تا آنها تصمیم بگیرند و آینده کشور را انتخاب کنند.
وی گفت: دولت تدبیر و امید اگر با اقبال مردم در دور بعد مواجه شود ، برنامه های ویژه و مهمی برای کاهش آمار بیکاری جوانان دارد و می خواهد از توان تحصیلکردگان برای افزایش سهم تولید و صنعت در کشور استفاده کرده و علاوه بر رونق بیشتر اقتصاد ، آمار بیکاری را تا حد امکان کاهش دهد.
معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی و افزایش امنیت سرمایه گذاری ، بخشی از این برنامه ها برای بهبود فضای کسب و کار و افزایش فرصت های شغلی است.
وی افزود: به خوبی مطلع هستیم که کشور نیازمندانی در نقاط گوناگون دارد اما برخی به چه حقی برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی، چهره آنها را به نمایش گذاشته و از این مساله سوء استفاده می کنند ؟
به گفته وی؛ دولت تدبیر و امید توجه و اهتمام فراوانی به وضعیت معیشت مردم دارد و با افزایش چند برابری یارانه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ، دغدغه خود برای رسیدگی به محرومان را ثابت کرد.
معاون اول رییس جمهوری گفت: واگذاری هدفمند و با برنامه سهام عدالت یکی دیگر از برنامه های دولت تدبیر و امید در 4 سال آینده است که بیش از 100 هزار میلیارد (تومان) از سهام کارخانه ها میان 50 میلیون ایرانی توزیع و سود آن به صورت منظم به حساب آنها واریز خواهد شد.
جهانگیری بیان کرد: دولت تدبیر و امید بدون فریبکاری و خلاف گویی، روش های شرافتمندانه ای را برای بهبود وضعیت و معیشت خانواده های نیازمند ایرانی دنبال می کند تا زندگی آرام و بی دغدغه ای را برای آنها فراهم کند.
وی به شرایط کشور در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در شرایطی کشور را تحویل گرفتیم که فشارهای زیادی از طرف کشورهای بزرگ بر روی ایران سایه افکنده و مردم را تحت فشارهای سنگین ناشی از تحریم قرار داده بود.
معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: در نتیجه مدیریت ناکارآمد و ناتوان در همه ابعاد، کشور با مشکلات جدی روبه رو بود و وضعیت در بسیاری از بخش ها خطرناک و نگران کننده بود.
وی افزود: در بخش سیاست خارجی نیز قدرت های استکباری ، انرژی هسته ای را بهانه قرار داده و به استناد آن ایران را تحت فشار قرار داده بودند و اذیت می کردند.
جهانگیری ادامه داد: اگر چه کشور در شرایط سخت و دشواری قرار داشت اما با راهنمایی های مقام معظم رهبری ، درایت تیم مذاکره کننده و مدیریت دکتر روحانی گفت و گو ها به نتیجه رسید و کشور از گرفتار شدن در بحرانی هولناک نجات یافت.
وی گفت: کشورهای استکباری گمان می کردند با فشار سیاسی می توانند جوانان را سرخورده و آنها را علیه مسئولین تحریک کنند ، گروه های سیاسی را به جان هم بیندازند ، شخصیت های موثر را خانه نشین کنند اما با حضور به موقع مردم در صحنه انتخابات سال 92 ، این توطئه ها برملا و نقش بر آب شد.
وی بیان کرد: وحدت، نیاز اصلی کشور برای رسیدن به توسعه است و همه با هر فکر و سلیقه ای باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم.
معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: اگر نسل جوان صحنه مبارزه را ترک نکند و در میدان های سخت و دشوار کشور در عرصه های گوناگون حضور داشته باشد همه مشکلات کشور برطرف خواهد شد.
وی افزود: بی شک هر کس قدرت این جوان ها را باور نداشته باشد از صحنه خارج خواهد شد.
جهانگیری به مشکلات اقتصادی کشور در آغاز دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و گفت: بی ثباتی قیمت ها و تورم رو به رشد ، از جمله نگرانی های مردم در سال های 90 تا اویل 92 بود که روزهای سختی را برای مردم رقم زد.
معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: ایرانی ها یادشان نمی رود که چگونه در بازار ، قیمت ها تغییرات زیادی داشت و به واسطه سیاست های غلط دولت وقت، ارزش دارایی های مردم در یک سال به یک سوم کاهش یافت.
وی اظهار کرد: با وجود درآمد چند صد میلیارد دلاری، فرصت های ایجاد شده اشتغال در کشور صفر بود و هیچ کوششی برای رفع این دغدغه مهم جوانان انجام نشد.
جهانگیری افزود: کسانی که در راس قدرت آن دولت حضور داشتند باید پاسخ دهند که درآمد 800 میلیارد دلاری کشور کجا هزینه شد و چه کسی و چه کسانی 3.8 میلیارد دلار از پول کشور را به یک جوان دادند تا با خود ببرد ؟
وی ادامه داد: آنها وعده داده بودند می خواهند نفت را سر سفره های مردم بیاورند اما نه تنها این کار را نکردند بلکه بر اساس آمارهای رسمی، سفره مردم در آن سال ها 35 درصد نسبت به قبل از آن کوچکتر شد.
به گفته وی؛ اینها با سیاست های غلط خود کشور را دچار این شرایط سخت کردند اما معلوم نیست چرا از مردم برای این کارها عذرخواهی نمی کنند؟
جهانگیری بیان کرد: آنها فکر کردند مردم آن روزهای دشوار را فراموش می کنند اما اشتباه کردند . مردم ممکن است با بزرگواری از خطاهای آنان گذشت کنند اما هیچ وقت آن روزها را فراموش نخواهند کرد.
معاون اول رییس جمهوری افزود: پس از آن که با حضور پرشور مردم ، دولت به دکتر روحانی واگذار شد ، کسانی که مسبب به وجود آوردن روزهای سخت برای کشور بودند ،مانع اجرای طرح های دولت شدند اما با کمک مردم و همت مسئولان و تحمل ناملایمتی ها ، ایران بار دیگر در مسیر صحیح پیشرفت و توسعه قرار گرفت.
وی ادامه داد: دیگر خبری از تلاطم اقتصادی نیست و ثبات در بخش های گوناگون کشور حاکم است.
جهانگیری همچنین با تسلیت به خانواده معدنچیان جان باخته حادثه آزادشهر گفت: من در خانواده ای معدنچی بزرگ شده ام و مشکلات و دغدغه های همه شما را به خوبی می شناسم و درک می کنم.
معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: کار شرافتمندانه این عزیزان که برای کسب روزی حلال، دل به اعماق معدن می زنند قابل تحسین و ستایش است و امیدوارم خداوند متعال روح جان باختگان این حادثه را قرین رحمت کند.
وی به ظرفیت های فراوان استان گلستان اشاره کرد و گفت: این استان با برخورداری از قابلیت های کم نظیر در بخش های گوناگون می تواند تبدیل به قطب اقتصادی کشور شود.
جهانگیری بیان کرد: راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون که مورد تقاضای مردم و مسئولین استان است در هیات دولت تصویب و تحویل مجلس شده است که امیدواریم با نظر مساعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی این منطقه آزاد باشیم.
به گزارش ایرنا بخش عمده شرکت کنندگان در این جلسه را جوانان تشکیل می دادند.
شرکت کنندگان در لابه لای سخنان جهانگیری شعارهایی مانند ' وصیت هاشمی ، حمایت از روحانی ' ، ' اسحاق دوستت داریم ' ، سر دادند.
جهانگیری بارها به شرکت کنندگان گفت: من عاشق شما هستم ، اسحاق و هزاران اسحاق ، فدای شما مردم و جوانان باشند.
در کنار درهای ورود به محل برگزاری این مراسم هواداران برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر، بروشورها و تصاویر تبلیغی نامزد مد نظر خود را توزیع می کردند.
3091/1648 /1876
خبرنگار : میثم محسنی * تنظیم: پری سالارنیا** انتشار: غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.