غلامعلی نورا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با پرداخت این میزان وام تعداد 169 دستگاه انواع تراکتور، هشت دستگاه کمباین و 77 دستگاه دیگر ادوات کشاورزی توسط بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان خریداری شد.
وی با اشاره به وجود پنج هزار دستگاه تراکتور و 480 دستگاه کمباین در گنبدکاووس، گفت: از این تعداد ماشین آلات بخش کشاورزی، 500 دستگاه تراکتور و 16 دستگاه کمباین طی سه سال گذشته و از محل پرداخت تسهیلات تامین شده است.
به گفته وی؛ برای امسال از محل تسهیلات طرح مکانیزاسیون، خرید 250 دستگاه کمباین برای کل استان گلستان پیش بینی شده که 25 درصد آن سهم گنبدکاووس است.
مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس همچنین بااشاره به درپیش بودن فصل برداشت محصولات پاییزه (گندم، جو و دانه روغنی کلزا) از اجرای طرح معاینه فنی کمباین ها خبر داد و گفت: از مجموع 480 کمباین موجود در گنبدکاووس تاکنون، 400 دستگاه معاینه فنی شده اند.
وی افزود: برای کمباین ها پس از معاینه فنی توسط کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی، کارت معاینه فنی و برچسب مربوطه صادر می شود ،ضمن اینکه کشاورزان بایستی با رویت کارت یا پرچسب معاینه فنی، با کمباین اجازه برداشت (دروی محصول) را بدهند.
نورا، اضافه کرد: طرح معاینه فنی کمباین ها هر ساله قبل از آغاز فصل برداشت محصول، با هدف ارتقای کیفیت برداشت، کاهش ضایعات و افزایش بهره وری انجام می شود.
وی تصریح کرد: درسال زراعی 96 - 95 به دلیل فقدان بارش مناسب درفصل کشت، بخشی از مزارع گندم واقع درمناطق شمالی گنبدکاووس دچار خسارت شدند و بر این اساس پیش بینی تولید این محصول استراتژیک حدود 250 هزار تن است.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و دارا بودن 160 هزارهکتار اراضی زراعی و باغی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی در کشور و استان گلستان است، ضمن اینکه این شهرستان درسال گذشته باتولید 325 هزار تن گندم رتبه اول کشور را در حوزه شهرستانها کسب کرد.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پی سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.