مدیرکل تامین اجتماعی گلستان امروز شنبه در این رابطه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از 42 نفر جان باخته معدن آزادشهر که برای آنها حکم مستمری صادر شده است 104 نفر بازمانده (عیال) است.
علی اصغر نیک نیا با بیان اینکه جوان ترین کارگر جان باخته در معدن آزادشهر 29 سال و مسن ترین آنها 55 سال داشته است، گفت: میانگین سنی کارگران جان باخته در این حادثه غم بار 36 سال است.
وی اظهار داشت: تمام 42 کارگر جان باخته متاهل بوده اند و سن جوان ترین همسر کارگران 23 سال و مسن ترین آنها 48 سال و میانگین سنی همسران 32 سال است.
وی بیان داشت: از کارگران جان باخته معدن آزادشهر 62 فرزند شامل 33 دختر و 29 پسر باقی مانده که میانگین سن آنها 10 سال است و کوچکترین آنها نوزادی 2 ماهه می باشد.
مدیرکل تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه گفته می شود لیست بیمه کارگران معدن آزادشهر ناقص بوده و برای برخی از آنها مشاغلی همچون آرایشگری و غیره درج و محاسبه شده است، این موضوع را از اساس تکذیب کرد و گفت: اگر همچنین چیزی وجود داشت با توجه به مقررات و قوانین تامین اجتماعی صدور احکام مستمری برای بازماندگان دچار مشکل می شد در حالیکه این موضوع در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون مشکل خاص انجام شد.
نیک نیا خاطرنشان کرد: کَف حقوق و پایین ترین پرداختی به بازماندگان جان باخته معدن آزادشهر ماهیانه یک میلیون و 50 هزار تومان خواهد بود.
وی در خصوص سنوات و فوق العاده های حقوقی کارگران؛ ابراز داشت: فرضا اگر هم در بحث محاسبه سنوات و پرداخت اضافه کار و بُن کارگران نواقصی وجود داشته است این موضوع خارج از حیطه کار تامین اجتماعی و در حوزه مسوولیت اداره کار است اما از حیث پرداختی حق بیمه کارگران معدن آزادشهر مشکلی وجود نداشته است.
معدن زغال سنگ قشلاق یورت (چادر زمستانی) آزادشهر در نزدیکی روستایی به همین نام واقع در 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان مقارن ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت منفجر شد که مطابق آخرین آمار ثبت شده 73 نفر مصدوم و 43 نفر جان باخته داشت.
6203
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.