به گزارش ایرنا سید مجتبی موسویان‌ پنجشنبه شب در همایش تجارت با روسیه در گرگان اظهار داشت: اکنون به علت نداشتن شرکت های بزرگ تجاری از مزایای بازار کشور روسیه برای صادرات تولیداتمان به خوبی نمی توانیم استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مسکو بهترین بازار را برای جذب کالای ایرانی دارد، اضافه کرد: باید در ایجاد کنسرسیوم تجاری در کشور شتاب داده شود تا از این فرصت بیشترین بهره را گرفت.
به گزارش ایرنا پیوند دو یا چند فرد، شرکت، سازمان یا حکومت و یا ترکیبی از این‌ها برای اقدامات هماهنگ به منظور فرجام و سودآوری بیشتر را کنسرسیوم می گویند.
وی به تغییر ساختار سازمانی سازمان توسعه تجارت ایران با رویکرد رونق صادرات کالا اشاره کرد و افزود: در ساختار جدید معاونت جداگانه 'توسعه بازار' و 'کالا و خدمات' به همراه میز تخصصی فروش کالا برای کشورها از جمله روسیه با بهره گیری از ظرفیت بازرگانان با تجربه کشور فعال شده است.
وی با بیان این که روسیه با داشتن بازار مسکو نقش کلیدی در صادرات و واردات کالا دارد، گفت: اگر تجار ایرانی می خواهند در بازار مسکو موفق عمل کنند باید کنسرسیوم های تجاری را در کشور تشکیل دهند.
وی از بازرگانان ایران درخواست کرد برای شناخت بازار روسیه از وضعیت کالاهای صادراتی و وارداتی این کشور اطلاعات به روز داشته باشند.
وی ابراز داشت: در این ارتباط یکی از مراکز اطلاعات گیری بازرگانان می تواند اتاق بازرگانی یا سازمان توسعه تجارت کشور باشد.
موسویان افزود: اکنون موادغذایی با اولویت کیوی، خیار، کشمش و پسته، فرش دستباف و ابریشم، نساجی، محصولات پتروشیمی از جمله کالاهایی هستند که بازرگانان ایرانی روی صادرات این کالاها به کشور روسیه می توانند سرمایه گذاری کنند.
به گزارش ایرنا موادغذایی، مصالح ساختمانی، پتروشیمی، خودرو و قطعات آن مهترین اقلام صادراتی به روسیه و گندم و جو، کاغذ و چوب، انواع آهن آلات و فولاد، روغن آفتابگردان، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی اقلام وارداتی از روسیه هستند.
6204/6203
*خبرنگار: علی اصغر تیموریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.