حسن صادقلو امروز جمعه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اظهار نظرهای نپخته و شتاب زده که گاها از سوی افراد غیر مسوول در رسانه ها و فضای مجازی مطرح می شود مورد اعتنا نیست ضمن اینکه اکنون تمرکز ما روی عملیات امداد و نجات است.
وی در پاسخ به صحت نقل قولی از استاندار گلستان مبنی بر عمدی بودن حادثه معدن آزادشهر این موضوع را از اساس تکذیب کرد و گفت: طرح دروغ های اینچنینی درد و آلام مردم را بیشتر می کند و در قبال آن مسوولیت قانونی و اخلاقی ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: ورزیده ترین گروههای متخصص فعال ترین اقدامات را با امکانات و تجهیزات لازم انجام می دهند و 68 نفر کارگر معدن در همان ساعات اولیه نجات یافتند در غیر اینصورت تلفات بیشتر بود ضمن اینکه اکنون از ظرفیت و توان امدادگران سایر استانها نیز استفاده می کنیم.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به سبب سست شدن دیواره های معدن آزادشهر کار امداد و نجات با تدبیر خاص و احتیاط پیش می رود چراکه ممکن است حتی برای نیروهای امدادگر حادثه ایجاد شود.
صادقلو گفت: حادثه انفجار معدن آزادشهر حدود 35 نفر را در عمق زیاد زیر زمین گرفتار کرد که از این تعداد تاکنون 22 نفر جان باخته اند که جسد 21 نفر خارج شده است.
وی افزود: اینکه چه تعداد از این کارگران در همان لحظه انفجار جان باخته اند نیازمند بررسی بیشتر و اظهار نظر دستگاه ذیربط است.
استاندار گلستان با تسلیت مجدد به مردم داغدار بویژه خانواده جان باختگان معدن آزادشهر؛ گفت: کار رسیدگی به وضعیت مستمری و سایر مسائل مرتبط جان باختگان و مصدومان آغاز شده است و اقدامات حمایتی انجام خواهد شد.
2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.