به گزارش ایرنا در این پیوند رامین نورقلی پور دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در پیام تسلیت خودنوشت: در آستانه روز جهانی کارگر حادثه دردناک انفجار معدن یورت آزادشهر موجب جان باختن تعدادی از کارگران شریف گردید و موجی از اندوه و تاثر در کشور و‌ به ویژه در میان مردم استان گلستان ایجاد نمود و بدینوسیله این واقعه دردناک را خدمت خانواده های محترم آن عزیزان تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال برای آنها صبر مسالت دارم.
**
هادی هاشمیان رئیس دادگستری کل گلستان با صدور پیامی، حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر که موجب جان باختن و مصدومیت شماری از کارگران مشغول به کار در این معدن شده است را به خانواده های این قشر زحمتکش و جامعه کارگری ایران اسلامی که داغدار این مصیبت است را تسلیت گفت و ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مصدومان آن،اظهار امیدواری کرد که با تلاش بی وقفه دستگاه های مسئول، به زودی سرنوشت سایر حادثه دیدگان مشخص شود.
**
بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در پیام تسلیت خود نوشت: حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر را که منجر به درگذشت جانسوز گروهی از معدنچیان هم استانی شد به محضر مقام معظم رهبری، ملت عزیز ایران، جامعه بزرگ کارگری و خانواده های داغدار کارگران جانباخته تسلیت عرض می نمایم.
**
احمد جعفری معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان نیز در پیامی جان باختن تعدادی از کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر را تسلیت گفت و افزود: این حادثه لحظه های بسیار سخت و اندوهباری را برای خانواده های آن عزیزان و یکایک هموطنان ایجاد کرده است.
وی گفت که فعالیت سخت وغرور آفرین این عزیزان در اعماق زمین که گامی بس موثر در عرصه اقتصاد کشور است ضایعه‌ای سنگین وغیر قابل جبران است.
**
علی نجفی نژاد رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به مناسبت درگذشت اندوهناک جمعی از کارگران معدن آزادشهر با صدور پیام تسلیتی، گفت: حادثه تأسف بار انفجار در معدن زغال سنگ آزادشهر و جانباختن و مجروح شدن جمعی از کارگران شریف آن، سبب اندوه و تأسف و تألم شدید اینجانب و همه دانشگاهیان شد.
**
عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پی حادثه دلخراش انفجار معدن در آزادشهر و جان باختن تعدادی از تلاشگران معدن پیام تسلیتی صادر و نوشت که حادثه غم انگیز و تاسف بار ریزش معدن، ساعات و لحظات سخت و نگران‌کننده‌ای را برای مردم استان و خانواده‌های جانباختگان ایجاد کرده است و درگذشت عده‌ای از معدنچیان استان، غمی بزرگ بر دل‌های تمامی ما نهاده است.
**
محمدرضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز در پیامی گفت که ضایعه دلخراش جان باختن جمعی از کارگران سختکوش معدن شهرستان آزادشهر ، ایران اسلامی را در غم و اندوهی بزرگ فرو برد که ضمن تسلیت و تعزیت از خداوند بزرگ برای این عزیزان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان آنان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.
**
رامین آذری مدیرکل فرودگاه های استان گلستان نیز در پیامی گفت: حادثه دلخراش و تلخ معدن آزادشهر که به جان‌باختن جمعی از کارگران زحمتکش و گرفتاری جمعی دیگر از آن عزیزان انجامیده ، ایران عزیز را داغدار و مصیبت‌زده کرد. از خداوند متعال برای آن عزیزان سفر کرده رحمت الهی و برای خانواده‌های آنان صبر و آرامش مسألت می نمایم .
در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه، 35 تن در داخل تونل محبوس شدند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا و از محل حادثه به سردخانه های گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر منتقل و یا درحال انتقال است.
طبق گزارش سرپرست اورژانس کشور این حادثه 72 مصدوم داشته است که به مراکز درمانی منتقل شده اند و تحت درمان هستند.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان دیروز بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد و همچنان عملیات امداد و نجات و هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت سایر محبوسان ادامه دارد.
معدن زمستان یورت در منطقه ای به همین نام در 25کیلومتری جنوب شرق شهر آزادشهر قرار دارد.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.