حبیب شفائی نوده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تاکنون از 22 پیکر جانباختگان حادثه معدن که توسط امدادگران از تونل خارج شده، 21 پیکر تحویل پزشکی قانونی شده است و شناسایی اولیه اجساد انجام گرفته است.
وی افزود: برای شناسایی دقیق جانباختگان لازم است خانواده آنان به پزشکی قانونی آزادشهر مراجعه و پس از شناسایی و طی مراحل قانونی جنازه را تحویل گیرند.
شفائی نوده، اضافه کرد: هنوز اسامی دقیق جانباختگان مشخص نشده است اما تاکنون 10 نفر از خانواده ها با ارائه مدارک شناسایی به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.
وی تصریح کرد: اجساد جانباختگان حادثه معدن پس از انتقال به پزشکی قانونی شستشوی اولیه شدند و از آنان عکس تهیه شد تا خانواده ها بتوانند پیکر عزیز از دست رفته خود را شناسایی نمایند.
به گزارش ایرنا، حادثه انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت رخ داد، براساس اعلام مقامات مسئول این حادثه تاکنون 72 مصدوم و 22 کشته داشته است ضمن اینکه هنوز 11 تا 12 معدنچی دیگر در معدن محبوس هستند که عملیات امداد رسانی برای نجات آنان ادامه دارد.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر بخشی از معادن زغال سنگ البرز شرقی بوده که توسط بخش خصوصی اداره می شود و به گفته علی نصیری مدیرعامل شمال شرق 370 نفر در آن مشغول فعالیت هستند.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/ 1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.