درپی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی استان گلستان، شماری از کارگران این واحد معدنی بر اثر ریزش تونل معدن گرفتار شدند که عملیات امداد برای نجات آنها همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درپی وقوع انفجار حوالی ظهر امروز در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی گلستان، شماری از کارگران این واحد معدنی براثر ریزش تونل معدن گرفتار شدند که در حال حاضر عملیات امداد برای نجات آنها ادامه دارد.

هنوز آمار رسمی از تلفات حادثه معدن یورت غربی نداریم/ امدادگران از سراسر کشور اعزام شدند

شاهین فتحی گفت: هنوز آمار رسمی از تلفات حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت غربی نداریم. نیروهای امدادی از سراسر کشور برای کمک به مصدومان اعزام شده اند.

شاهین فتحی، معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با آخرین جزئیات حادثه معدن یورت غربی گفت: هنوز آمار رسمی از میزان تلفات حادثه اعلام نشده است.

وی افزود: نیروهای امداد استان در حال عملیات هستند و برای امدادرسانی بیشتر فراخوان داده اند.

فتحی گفت: در حال اعزام نیروهای امداد از سراسر کشور هستیم.

حفر تونل غربی در زمستان یورت آغاز شد/ مدیر کل بحران استانداری گلستان: می‌خواهیم کارگران را زنده خارج کنیم

کار آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کار آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شده است.

از طرف دیگر،  مدیر کل مدیریت بحران گلستان  در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت : با فعالیت گروههای تخصصی امداد و نجات هلال احمر ، اورژانس و سپاه تلاش می کنیم تا کارگران را زنده از داخل معدن خارج کنیم اما به دلیل فضای محدود تونل و وجود گاز فراوان دسترسی دشوار شده است.

وی افزود :نیروهای امداد و نجات به دلیل وجود گاز فراوان در داخل تونل معدن نمى توانند پیوسته به کار خود ادامه دهند.

همه نیروهای امداد استان گلستان بسیج شده‌اند/ گاز زیاد است؛ به محبوسین معدن یورت غربی دسترسی نداریم

حمیدرضا منتظری گفت: همه نیروهای امداد استان گلستان برای نجات محبوسین معدن زمستان یورت غربی بسیج شده‌اند. حدود 30- 40 نفر محبوس هستند.

حمیدرضا منتظری (معاونت بحران استانداری گلستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با جزئیات ریزش معدن زغالسنگ زمستان یورت غربی گفت: همه نیروهای امداد استان گلستان بسیج شده‌اند.

وی افزود: حدود 30- 40 نفر در داخل معدن محبوس شده‌اند.

منتظری با بیان این که 25 نفر از مصدومین در بیمارستان‌های مختلف بستری شده اند گفت: مصدومین از کسانی بوده‌اند که برای کمک داخل تونل شده اند و دچار گازگرفتگی شده اند.

وی افزود: وجود گاز زیاد در تونل ورودی معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر، دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوارکرده است.

بیست ویک نفر از زیر آوار معدن یورت غربی خارج شدند/ حدود 50 نفر محبوس هستند

مدیریت اورژانس استان گلستان از خروج بیست ویک نفر از محبوسین از زیر آوار خبر داد.

مدیریت اورژانس استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد تا کنون یک بار دوازده کارگر و بار دیگر 9 کارگر از زیر آوار خارج شده اند که تعدادی از آنها به بیمارستان منتقل شدند.

این درحالیست که منابع خبری ایلنا از خروج دو جسد از زیر آوار خبر داد.

اورژانس گلستان محبوس شدن حدود 50 کارگر را تایید کرد.

از قرار معلوم، مصدومین حادثه به مراکز درمانی آزادشهر ومینودشت و گنبد انتقال داده شدند.

توضیحات حادثه معدن زمستان یورت شمال غربی از زبان کارفرما

به دنبال جریان حادثه انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت غربی که در ساعت یازده ونیم امروز ( 13 اردیبهشت) اتفاق افتاد؛ کارفرمای این واحد معدنی به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

 فیض الـله کاکوئی  مسئول معدن زمستان یورت شمال غربی با بیان اینکه در حادثه  که امروز، حدود 50 نفر از کارگران از جمله دو نفر از مسئولان ایمنی  داخل تونل بودند  افزود: این حادثه  در فاصله هزارو 200  تا هزارو 500متری ورودی  تونل شماره یک  رخ داده وتا هم اکنون تعداد زیادی از کارگران مجروح وبه بیمارستان انتقال یافته اند.

او با بیان اینکه  جدا از کارگران محبوس  تعدادی از مجروحان کارگرانی هستند که به نیت کمک به همکاران محبوس خود وارد تونل می شوند  در ادامه گفت: حجم بالای گاز باعث مصدومیت این کارگران شده وبه بیمارستان انتقال یافته اند.

او در تکمیل گفته های خود در خصوص علت وقع این حادثه گفت:زمانی که موتور دیزل از کار می‌افتد کارگران توسط یک دستگاه باطری که خارج از تونل تهیه کرده بودند قصد روشن کردن متور دیزل کشنده لوکوموتیو را داشتند که به محض برقراری اتصال با جرقه ایجاد شده تونل منفجر شده وتعداد زیادی از کارگران دچار حادثه می شوند.

طبق اظهارات وی بعد از وقوع حادثه سریعا به امداد گران ونیروهای امداو نجات شهرستان اطلاع رسانی شد وآنان سریعا خود را به محل حادثه رساندند اما امکانات آنان برای حوادث اینچنینی بسیار محدود است.

خروج ۲جسد از زیر آوار معدن یورت غربی/ ۲۵ کارگر در بیمارستان بستری شدند

جنازه دو کارگر از زیر آوار معدن زغالسنگ زمستان یورت شمال غربی خارج شده است؛ ۲۵ کارگر نیز تا این لحظه در بیمارستان بستری شده اند.

منابع خبری ایلنا در استان گلستان از خروج جسد دو کارگر محبوس در زیر ریزش آوار معدن زمستان یورت شمال غربی خبر دادند. نام این دو کارگر، «مجید نیکی» و «بولاقی» اعلام شده‌است.

از قرار معلوم تا این لحظه، ۲۵ کارگر مصدوم حادثه، در بیمارستان بستری شده‌اند.

گویا تونل فوق الذکر که دچار انفجار شده، فعال‌ترین تونل معدن بوده و در زمان بروز حادثه، حدود ۶۰ تا ۷۰ کارگر در تونل مشغول به کار بوده‌اند.

تیم های عملیاتی و واکنش سریع  هلال احمر استان به همراه دوقلاده سگ جستجو و یه فروند بالگرد به منطقه اعزامی شدند.

هم اکنون نیز  تیم آتش نشانی رامیان به محل حادثه ریزش تونل استخراج ذغال سنگ اعزام شدند.

تعداد محبوسین به صورت دقیق مشخص نیست؛ تا این لحظه،  بین 30 تا 50 کارگر محبوس گزارش شده‌ است.

«جمع شدن گاز» علت ریزش معدن یورت غربی/ با یک جرقه معدن منفجر شد

به نظر می‌رسد جمع شدن گاز و ضعف تهویه علت انفجار معدن زغال سنگ در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی باشد.

منابع خبری ایلنا در استان گلستان در ارتباط با  انفجار معدن زغال سنگ در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی که تا این لحظه به مجروح شدن 8 کارگر و محبوس شدن 32 کارگر دیگر انجامیده، اطلاعاتی ارائه کردند.

از قرار معلوم، ضعف دستگاه تهویه 24 ساعته معدن باعث جمع شدن گاز در فضای معدن شده؛ در ساعت 11 صبح وقتی موتور دیزل از کار می‌افتد کارگران خارج می‌شوند و هنگام برگشتن و تعمیر دیزل، با روشن شدن آن، در اثر یک جرقه، و به علت تجمیع گاز  انفجار رخ می‌دهد.

در حال حاضر معدن ریزش کرده و کارگران در زیر آوار محبوس شده اند.

ریزش در معدن زغال سنگ یورت شمال غربی براثر انفجار/ 32 کارگر محبوس شدند

بر اثر انفجار معدن زغال سنگ در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی 8 کارگر مجروح و حدود 32 نفر دیگر بر اثر ریزش تونل محبوس شده‌اند که منابع مطلع در محل از زنده بودن آنان اطمینان ندارند.

منابع خبری ایلنا در منطقه آزاد شهر استان گلستان می‌گویند: در ساعت 11/5  امروز (چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه) براثر وقوع یک مورد حادثه انفجار در معدن زغالسنگ « زمستان یورت غربی » دست‌کم حدود 8 کارگر زخمی و حدود 32  تن دیگر محبوس شده‌اند.

این حادثه در  نوبت صبح کاری این معدن رخ داد که بر اثر آن تونل  شماره یک ریزش کرده است.

بر اساس این اطلاعات هم اکنون یگان‌های ویژه امداد ونجات در محل حادثه حضور دارند و کارگران مجروح نیز به بیمارستان حضرت معصومه انتقال یافته اند

هنوز اطلاعات از وضعیت جسمی کارگران محبوس در دست نیست و اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهند شد.

محبوس شدن 40 کارگر

معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام انفجار در معدن زغال سنگ گلستان از احتمال محبوس شدن ۴۰ کارگر خبر داد.

شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از انفجار در معدن زغال سنگ در استان گلستان، منطقه خوش ییلاق، معدن زمستانه یورت، خبر داد و گفت: این حادثه ساعت ١٢:٥ رخ داده و ٥٥ نفر حادثه دیده احتمالی هستند و  ۱۵ نفر مصدوم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه  ٦ نفر از مصدومان توسط اورژانس و هلال احمر به بیمارستان منتقل شده اند،  افزود: طبق گزارش کارگران حاضر در معدن ۴۰ نفر محبوس شده احتمالی در معدن هستند.

فتحی از انتقال سیستم های تنفسی آتش نشانی با بالگرد هلال احمر به منطقه خبر داد و گفت:  ٦ تیم عملیاتی از پایگاه های شعب استان گلستان منتقل شده است.

89

75

88

87

86

83

79

78

 

74

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.