به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ابوالفضل عامری روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با هدف بهره گیری از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی در حوزه نمازجمعه های استان، اظهار داشت: تربیون نمازجمعه بهترین فرصت است تا مطالبه، انتظار و نیاز مردم را به حاکمیت رساند و از آن سو حاکمیت هم خواسته خود را از مردم مطرح کند.
وی همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی هر شهر یاد کرده اند، گفت: این نهاد که جایگاهش هدایت گری سیاسی و فرهنگی جامعه است باید به درستی تبیین و معرفی شود.
حجت الاسلام عامری؛ خواستار استفاده از تربیون نمازجمعه در راستای ساماندهی همه سلیقه ها، فرهنگ های قومی، بومی و دینی در جامعه به منظور یکپارچه کردن سرمایه های انسانی و عمق بخشیدن به باورهای دینی آنها از طریق تقویت تشکیلات ستادهای نمازجمعه در شهرستان های گلستان شد.
در این نشست خانم بسطامی معاونت امور خواهران ستادهای نمازجمعه گلستان نیز گفت: موقعیت سیاسی، اجتماعی جامعه ما می طلبد که از تربیون نمازجمعه بیش از گذشته در راستای بالندگی جامعه استفاده شود.
همچنین در این نشست تشکیلات جدید ستادهای نمازجمعه استان گلستان مورد بازنگری نمایندگان دستگاه های دعوت شده از سوی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قرار گرفت.
گلستان نخستین استان کشور است که قرارگاه فرهنگی نماز جمعه را تهیه و پیگیر گسترش آن است، این قرارگاه در جهت بصیرت افزایی، نهادینه سازی تقوا، ایمان و اخلاق در جامعه فعالیت می کند.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف است که 53.27 درصد مردم آن در 30 نقطه شهری مستقرند و اکنون هم 20 نقطه شهری استان دارای نمازجمعه است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.