براساس اعلام روز شنبه شیلات استان به ایرنا، محمود سقلی در نشست با کارشناس صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور و جمعی از پرورش دهندگان میگو و نمایندگان صندوق در استان و اداره کل دامپزشکی با اشاره به مهم بودن بیمه در روند کاری هر چه بهتر مجتمع پرورش میگو گمیشان بیان داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، اداره کل شیلات گلستان در جهت تحقق این نامگذاری تلاش می کند.
وی تصریح کرد: در اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی برای ارتقا سطح تولید، تامین امنیت غذایی کشور و نقش صندوق بیمه کشاورزی در تضمین سرمایه گذاری و ارتقا کارایی عوامل تولید و جبران خسارات ناشی از ریسک پذیری و افزایش ضریب امنیت و اطمینان برای سرمایه گذاری توسط فعالان اقتصادی و کاهش مخاطرات ناشی از آن در توسعه کمی و کیفی محصولات، بیمه مزارع پرورش دهندگان امری ضروری است.
سقلی با اشاره به اهمیت بیمه مزارع و نقش صندوق بیمه کشاورزی در تضمین سرمایه گذاری و ضریب امنیت فعالان اقتصادی افزود که بیمه یکی از مهم ترین مسائل در جهت تضمین سرمایه گذاری است که می توان با آن ضریب امنیت پرورش دهندگان میگو استان را بالا برد.
مشرقی کارشناس اداره کل بیمه دام، طیور و آبزیان صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور نیز با تاکید بر همکاری و تلاش همه جانبه صندوق در توسعه بیمه و تولید پایدار در تامین امنیت غذایی کشور، گزارشی در خصوص وضعیت بیمه آبزیان خاصه میگو در کشور ارائه کرد.
مجتمع پرورش میگو گمیشان واقع در شمال غرب گلستان، تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه گونه وانامی را انجام می دهد.
در سال 95 حدود 1120 تن میگو از 25 مزرعه پرورشی در شهرستان گمیشان برداشت شد که نسبت به راندمان تولید سال قبل از آن افزایش 57 درصدی دارد،
80 درصد میگوی تولید شده در گلستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای شرقی و اروپا از جمله امارات، چین، ویتنام و اسپانیا صادر می شود و 20 درصد باقیمانده به مصرف داخلی در کشور و استان می رسد.
در حوزه عمل آوری و بسته بندی میگوی گلستان 5 مرکز فعال بوده و یک مرکز نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
1648
تنظیم و انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.