به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو روز شنبه در نشست با مشاوران جوان دستگاه های استان، اظهار داشت: هر چه مشارکت در پای صندوق های اخذ رای بیشتر باشد، برای کشور در ابعاد ملی و بین المللی مهم است.
وی؛ نقش جوانان را در تشکیل سامانه افکار جامعه و ترغیب و تشویق مردم جهت شرکت در انتخابات حائز اهمیت دانست.
استاندار مشارکت بالای 80 درصدی مردم گلستان در انتخابات قبلی را از افتخارات استان عنوان کرد و افزود: باید با همه توان در جهت مشارکت حداکثری در انتخابات فعالیت کنیم تا شاهد اقتدار و مشروعیت بیش از پیش نظام در صحنه های بین المللی باشیم.
وی گفت: قشر جوان می تواند نقش موثری در مشارکت افراد واجد شرایط در انتخابات با گزارش دهی واقع بینانه از اقدام های انجام شده توسط دولت داشته باشد.
صادقلو با بیان اینکه برای هر محفلی آماده گزارش دهی در خصوص تلاش های دولت هستیم، تاکید کرد: مناظره‎ها در بیان واقعیت ها و تبیین افکار نقش دارد ولی همه نقش‎سازی‎ها از دل مناظره‎ها به وجود نمی‎آید.
وی در خصوص انتخابات شوراها اضافه کرد: تا جایی که امکان داشت به دنبال تایید نامزدهای انتخاباتی پنجمین دوره شوراهای اسلامی بودیم و همه باید به اصل نظام تمکین کنیم و مشارکت فعالانه در این عرصه داشته باشیم.
صادقلو ادامه داد که شوراها مشارکت عقلانیت و خرد جمعی بوده و کسانی وارد این عرصه شوند که کمک کننده در جهت توسعه و عمران جامعه باشند.

*25.3 درصد از فرمانداران و بخشداران گلستان، جوان هسند
استاندار گلستان بر بهره گیری بیشتر از نیروی جوان در دستگاه ها تاکید کرد و گفت که در راستای بهره مندی از توان جوانان حدود 25.3 درصد فعالان در پست های فرمانداری و بخشداری های استان را این قشر تشکیل می دهند.
صادقلو افزود: درحالی که در دولت قبل 10 درصد جوانان بین 31 تا 40 سال در مدیریت ها حضور داشتند.
به گفته وی؛ بیشتر فرمانداران استان زیر 45 سال سن دارند و تنها یکی دو مورد بالای 50 سال هستند.
وی تاکید کرد: همچنین 98 درصد فرمانداران و بخشداران از شهرستان‎های خود انتخاب شده اند.
استاندار گلستان افزود: به کارگیری جوانان در دستگاه‎های اجرایی باید از سوی مشاور جوانان استاندار رصد شود.
استاندار گلستان بر تدوین نقشه راه برای مشاوران جوان دستگاه های استان تاکید کرد و گفت: این مهم باید نهادینه و اجرایی شود تا بازخورد آن را به خوبی قشر جوان لمس کند.

* 18 اردیبهشت جشن روز جوان
مشاور جوان استاندار گلستان با بیان اینکه جشن روز جوان 18 اردیبهشت ماه برگزار می‎شود، گفت: در این روز از جوانان نمونه استان گلستان تجلیل خواهد شد.
مهدی صفایی به فعالیت انجام شده در خصوص بهره گیری از ظرفیت جوانان استان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون در‎ شبکه مشاوران جوان فعالیت‎های خوبی انجام شده است که در صورت انسجام و شبکه‎سازی این اقدامات حفظ و استمرار می یابد.
وی؛ بخشی از مشکلات و دغدغه جوانان را در حوزه فناوری و پارک علم و فناوری بیان کرد و افزود: متاسفانه رویکرد سنتی در دستگاه‎های اجرایی مانع از ابتکارات و نوآوری جوانان است.
به گفته وی؛ از سوی دستگاه‎های اجرایی نوآوری مورد استقبال قرار نمی‎گیرد، درحالی که باید به جوانان اعتماد بیشتری شود.
مشاور جوان استاندار گلستان به برون‎سپاری فعالیت‎های تصدی‎گری دستگاه‎های اجرایی نیز تاکید کرد و گفت: فضای مجازی عرصه جدیدی است که باید از ظرفیت آن استفاده کرد و مدیران به شبکه‎های اجتماعی به عنوان یک فرصت نگاه کنند.
صفایی همچنین بر مشارکت حداکثری جوانان استان در انتخابات 29 اردیبهشت تاکید کرد.
در ادامه این جلسه شماری از مشاوران جوان دستگاه ها نیز بر توجه بیشتر بر عملکرد تشکل ها و ظرفیت حوزه فناوری و اطلاعات استان تاکید کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در 30 شهر وافزون بر یکهزار روستای استان گلستان برگزار می شود.
6204/1648
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.