اکرم موقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح براساس توافقنامه سه جانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و موسسه کنشگران توسعه پارس به اجرا در می آید.
وی اظهار داشت: مراحل اجرایی این طرح اکنون در سه استان گلستان، تهران و یزد در حال انجام است و با توجه به ضرورت گسترش اجرای طرح، بنا داریم تا در استان های دیگر که زنان پناهنده افغانستانی حضور دارند، این طرح را به اجرا بگذاریم.
وی ادامه داد: زنان و جامعه هدف تعریف شده در سه استان مذکور با در دست داشتن اصل کارت آمایش خود می توانند به مراکز مربوطه مراجعه و نام نویسی کنند.
موقری گفت: زنان پناهنده افغانستانی که به لحاظ معیشتی آسیب پذیر و در معرض آسیب قرار دارند، به عنوان گروه هدف این طرح در نظر گرفته شده اند.
مدیر طرح ملی توانمندسازی و اشتغالزایی زنان پناهنده افغانستانی افزود: نام نویسی و شرکت در کلاس های آموزرشی رایگان بوده و اولویت با زنان سرپرست خانوار و یا زنان ایرانی دارای همسر تبعه خارجی می باشد.
وی خاطرنشان کرد: توانمند شدن این قشر از جامعه برای رسیدن به درآمد ثابت، امرار معاش و مراقبت از کودکانشان تاثیرگذار است و باعث خواهد شد تا کودکان آنان در آینده، به کودکان کار تبدیل نشده و به مشکلات ناشی از آن گرفتار نشوند.
وی یادآور شد: جامعه هدف در تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، خیابان شکرالله، میدان فرشته، خیابان دوم غربی پلاک 45 واحد 4 شماره تلفن (09199030771)، در گرگان به آدرس ضلع غربی میدان سرخواجه، جنب بانک ملی ایران و بیمه کارآفرین شماره تلفن (01732160450) و در یزد به نشانی خیابان امام خمینی (ره)، بین چهارراه امیر چخماق و مسجد حظیره، کوچه مسجد، مدرسه مهربانی پارس، کارگاه توان افزایی زنان پارس شماره تلفن (03536279407) مراجعه نمایند.
موقری یادآور شد: این مرحله از ثبت نام به صورت چند برابر ظرفیت انجام می پذیرید که براساس موازین تعیین شده پذیرفته شدگان طرح انتخاب و پذیرش آنان به اطلاع شان خواهد رسید.
3014/1860
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.