عید محمد فاروقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای خرید ماشین آلات کشاورزی نو، جهادکشاورزی استان مبلغ 919 میلیارد ریال از محل منابع مختلف ،هزینه کرده است.
به گفته وی؛ از اعتبار هزینه شده برای نوسازی مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان، 858 میلیارد ریال در قالب ایجاد خط اعتباری، 31 میلیارد ریال برای خرید 660 دستگاه ریزدانه کار و بقیه از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بوده است.
وی؛ سرمایه گذاری در نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی استان را در سال 95 نسبت به سال های قبل بی نظیر دانست و افزود: با سرمایه گذاری انجام شده در نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی، این استان توانست سال قبل رتبه نخست کشوری را در جذب اعتبارات، رتبه اول خرید دستگاه ریزدانه کار و سمپاش و رتبه دوم خرید کمباین را کسب کند.
به گزارش ایرنا در گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر650 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری وجود دارد که از 26 هزار و 800 دستگاه تراکتور نو و فرسوده در تولید و دو هزار و 700 دستگاه کمباین در برداشت محصول های کشاورزی استفاده می شود.
اقتصاد ساکنان گلستان بیشتر بر پایه کشاورزی و دامپروی است.
6204/1648
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.