به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: این حضرت در وصیت خود به هشام می‌فرماید خداوند متعال فرمودند اهل فهم و خرد افرادی هستند که سخنانی را که می‌شنوند با درک و منطق خود تجزیه و تحلیل کنند و هر سخنی را به راحتی قبول نکنند.

وی با اشاره به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها افزود: در این ایام شعارهای زیادی توسط نامزدهای انتخابات داده می‌شود از این رو مردم باید با درک خود این شعارها را تجزیه و تحلیل کرده و اصلح را انتخابات کنند.

امام جمعه موقت شهرستان گرگان اظهارکرد: امام موسی بن جعفر(ع) خطاب به هشام می‌فرمایند خداوند بشر را در سایه ادله و برهان قرار داده و بهترین چیزی که شمارا به خداوند نزدیک کند شناخت خدا بوده است.

وی تصریح کرد:  بعد از شناخت با معرفت چیزی که شما را به خدا نزدیک می‌کند نماز با معرفت است یعنی نمازی که بفهمید با خدا چه می‌گویید.

برقرار اظهار کرد: پس از شناخت خدا هیچ عملی با ارزش تر از نماز نیست و آن را در اول وقت بخوانید ، به نماز نگویید وقت کار است به کار بگویید وقت نماز است.

امام جمعه موقت شهرستان گرگان همچنین گفت: تقوای الهی پیشه کنید چرا که حادثه‌ای عظیم در پیش دارید و در روایات آمده است قیامت روزی است که مادران شیرده هم از خوف آن فرزندان خود را فراموش کنند.

وی افزود: 27 رجب روزی است که خداوند با بعثت پیامبر بر سر مسلمانان منت نهاده اما این منت به معنای به رخ کشیدن نبوده بلکه به معنای (منّه) یعنی بزرگترین نعمتی که خداوند برای انسان ارزانی داشته است.

امام جمعه موقت گرگان اظهار کرد: خداوند با انتخاب رسولانی از میان مردم خواسته تا این رسولان آیات خداوند را بر مردم تلاوت کنند، مردم را تزکیه دهند و به خوبی‌ها دعوت کنند.   

برقرار گفت: نباید تنها به تعطیلی روز بعثت پیامبراکرم (ص) اکتفا کنیم چرا که این روز روز مبارکی بوده و خداوند فرموده‌اند بالاتر از این روز روزی نیست.

وی تصریح کرد: رسولان برای رهایی بخشی انسان‌ها از ذلت و خواری بر آن‌ها نازل شده‌اند و براساس آنچه در نهج البلاغه آمده است این بزرگترین خرد و گنجینه برای انسان‌ها است.

برقرار گفت: از آنجایی که شیاطین نمی‌خواهند انسان اهل خرد و تامل باشد تلاش می‌کنند با به‌کار بردن حیله و نیرنگ انسان را از شناخت خداوند دور کنند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به انفجار رخ داده شده در سوریه توسط آمریکا گفت: در این حادثه تروریستی که 126 نفر به شهادت رسیدند، همه دنیا نظاره‌گر آن بودند و برخی از آن‌ها هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و این نشان‌دهنده نداشتن خرد در این زمینه است.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه به فرزندش می‌فرماید که مبادا برای جا و مقام سر تسلیم در مقابل بندگان خدا فرو آورید چرا که مولا علی حُریت و آزادگی را مربوط به افرادی می‌داند که به عبودیت خداوند عمل کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 624476
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.