عید محمد فاروقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در سال مالی 95 برای نوسازی کمباین های برداشت محصولات استان با ایجاد خط اعتباری، 91 دستگاه از سوی کشاورزان استان خریداری شد.
به گفته وی؛ هنوز 36 دستگاه از این کمباین های خریداری شده از کارخانه های داخلی به کشاورزان استان تحویل نشده که با پیگیری صورت گرفته تا میانه اردیبهشت ماه 18 دستگاه آن تحویل خواهد شد.
وی افزود: بقیه کمباین ها که بهای آن نیز از سوی کشاورزان گلستان به حساب نمایندگی کارخانه واریز شده است به تدریج و با در نظرگرفتن اولویت تاریخ واریزی تحویل زارعان استان می شود.
فاروقی همچنین گفت: جهادکشاوزی گلستان در بخش خرید کمباین با مشارکت کشاورزان استان در سال 95 توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند که این موفقیت در تاریخ نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی استان بی سابقه است.
وی همچنین در خصوص بازدید اخیر مسئولان جهادکشاورزی گلستان از کارخانه کمباین سازی اراک، اظهار داشت: در حاشیه بازدید، نشست هایی با مسئولان کارخانه در خصوص تسریع در تحویل کمباین ها، تقویت خدمات پس از فروش در استان، آموزش نیروهای معرفی شده از سوی جهاد کشاورزی برای تعمیر کمباین برگزار و مذاکره شد.
طبق گزارش جهادکشاورزی گلستان، در این استان 28 درصد کمباین ها عمر 13 تا 20 سال و 50 درصد نیز عمر بالای 20 سال دارند.
در گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر650 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری وجود دارد که از 26 هزار و 800 دستگاه تراکتور نو و فرسوده در تولید و دو هزار و 700 دستگاه کمباین در برداشت محصول های کشاورزی استفاده می شود.
اقتصاد گلستان بیشتر بر پایه کشاورزی و دامپروی است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.