به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بر اهمیت آموزش در امر پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر نیز تصریح و بر فعالتر شدن این کمیته با عضویت دانشگاه ها تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازی کمپ بانوان در شهرستان، از تاخیر ایجاد شده در این زمینه انتقاد و خاطرنشان کرد: تداوم اقدامات در دست انجام در این زمینه نیازمند تسریع است تا هرچه زودتر شاهد راه اندازی این کمپ در شهرستان که مجوز ایجاد آن صادر شده است، باشیم.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس در ادامه به درخواست برخی از اعضا برای راه اندازی اردوگاه ترک اعتیاد در این شهرستان پرداخت و خواستار بررسی ظرفیت شهرستان برای ایجاد این اردوگاه شد.
وی به مشکل تکدیگری در سطح شهر گنبدکاووس هم اشاره کرد و گفت: این مسئله چهره نازیبایی به شهر گنبدکاووس که گردشگرپذیر نیز هست، بخشیده و بایستی با سنجش امکانات و اقدامات مناسب بویژه از سوی شهرداری و شورای شهر نسبت به حل این معضل اقدام شود.
کریمی با تاکید بر پیگیری اهداف سند جامع پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان با همکاری دستگاه های ذیربط گفت: در کنار برخورد قاطع و مبارزه با مواد مخدر، اجرای برنامه های پیشگیرانه از ابتلا به مواد مخدر نیز حائز اهمیت بسیار است که باید به آن پرداخته شود.
در این نشست مسئولان کمیته های مختلف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس با بیان اقدامات انجام شده در راستای شرح وظایف خود، از ضرورت ارائه آموزش های شغلی برای بهبود یافتگان و ایجاد اشتغال برای آنها، آموزش به جوانان و نوجوانان برای پیشگیری از ابتلای به اعتیاد، ارائه خدمات درمانی و مشاوره روان درمانی، ارائه بسته های مواد غذایی به مادران باردار در معرض خطر و نیز انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کردند.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.