براساس اعلام دادگستری به ایرنا، هادی هاشمیان روز سه شنبه اظهار داشت: دستگاه های امنیتی و انتظامی استان فضای مجازی و کلیه مراحل انتخاباتی را رصد و تخلفات را به دستگاه قضایی گزارش می کنند.
رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی گلستان اضافه کرد: شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در همه حوزه های قضایی استان تشکیل شده است و در برخورد با متخلفان و مجرمان احتمالی تردید نمی کنیم.
هاشمیان؛ از داوطلبان ثبت نامی و هواداران آنها خواست که به جای تخریب رقیب، خود را معرفی کرده و برنامه های انتخاباتی خود را نیز ارائه کنند.
به گفته وی؛ تهمت و توهین به افراد در قانون عناوین مجرمانه دارد و بر اساس قوانین کیفری قابل تعقیب و برخورد قضایی است.
به گزارش ایرنا انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت ماه همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می شود.
علی اصغر طهماسبی رئیس ستاد انتخابات گلستان چند روز قبل گفت که برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا 8 هزار و 484 نفر در استان نام نویسی کردند که صلاحیت این افراد در هیات اجرایی بررسی شد.
وی بیان کرد: از میان هزار و 484 داوطلب حوزه های شهری استان 28 نفر از ادامه حضور در این رقابت انتخاباتی انصراف دادند ، 30 نفر رد صلاحیت شدند و یکهزار و 426 نفر با هم رقابت خواهند کرد.
به گفته معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار گلستان؛ در حوزه شوراهای روستایی هم 7 هزار نفر برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کردند که از این تعداد 83 نفر انصراف دادند، صلاحیت 272 نفر رد شد و 6 هزار و 645 برای کسب کرسی شوراهای اسلامی 942 روستای استان رقابت می کنند.
26 شهر استان گلستان کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارند که شورا‎های این شهرها پنج نفره خواهد بود ،ضمن اینکه سه شهر گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن که بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارند شوراهای هفت نفره خواهند داشت.
همچنین شهر گرگان که بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد 9 نفر عضو شورا خواهد داشت.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.