حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: این موقوفه های جدید با نیت ساخت مسجد، منزل مسکونی، حسینیه و فاطمیه، ترویج فرهنگ قرآنی، نشست قرآنی و حمایت از هیات یاوران امام زمان (عج) و آئین های مذهبی ثبت شده است.
به گفته وی؛ بزرگترین وقف انجام شده در سال جاری از سوی واقف نیک اندیش حاج علی اکبر فاضلی به ثبت رسید که 312 متر مربع از زمین خود را به ارزش دو میلیارد ریال به نیت ساخت مسجد امام حسین (ع) کوی جرجان وقف کرد.
وی با درخواست از مردم برای اینکه در عرصه وقف جدی‌تر از گذشته مشارکت داشته باشند، افزود: این اقدام خداپسندانه علاوه بر اینکه صدقه جاری برای واقف است به رفع مشکلات بسیاری درجامعه کمک می کند.
به گفته حجت الاسلام مهدوی راد؛ 80 درصد موقوفه های شهرستان گرگان به نیت عزاداری امام حسین (ع) و اطعام دهی سوگواران است.
طبق گزارش اوقاف و امور خیریه گرگان، دو هزار و هشت موقوفه با 53 هزار و 240 رقبه در گرگان وجود دارد که بالاترین تعداد موقوفه و رقبه در میان 14 شهرستان استان گلستان است.
همچنین بیشترین موقوفه و رقبه در استان گلستان در شهرستان گرگان قرار دارد و علاوه براین، 46 بقعه متبرکه و 601 مسجد در شهرستان های گرگان و آق قلا وجود دارد .
سال گذشته 21 وقف جدید در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ گرگان ثبت شد.
شهرستان گرگان طبق سرشماری نفوس ومسکن سال 95، دارای 480 هزار و 541نفرجمعیت است که 25 درصد از جمعیت یک میلیون و 869 هزار و 819 نفری گلستان را شامل می شوند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.