علی نظری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: حجم ذخیره آب در سدهای استان تا 25 فروردین 96 و نسبت به مدت مشابه سال قبل، 26 درصد کاهش دارد.
وی به وضعیت کنونی حجم آبگیری برخی از سدهای استان اشاره کرد و افزود: سد کوثر 39 درصد، سد بوستان 10 درصد، گلستان 21.5 درصد و سد وشمگیر 52 درصد کاهش آبگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
به گفته وی؛ استان گلستان 14 سد مخزنی با ظرفیت دخیره سازی 300 میلیون مترمکعب آب دارد که برای مهار سیلاب، تامین آب آشامیدنی و کشاورزی ساخته شده و در دست بهره برداری است.

*کاهش بارش ها در گلستان
نظری با بیان اینکه بارش باران در استان از یکم مهر 95 (اول سال آبی) تاکنون نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل با کاهش 29 درصدی مواجه است، افزود: در این مدت 305 میلی متر باران در استان ثبت شده است.
به گفته وی؛ میزان بارش باران استان در این مدت نسبت به دوره دراز مدت هم 12 درصد کاهش دارد.
وی به میزان بارش باران ثبت شده در فروردین 96 در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این ماه 49 میلی متر باران در استان باریده که نسبت به فروردین سال 95 از پنج درصد کاهش برخوردار است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به کاهش بارش ها در استان و قرار گرفتن در فصل کشت، از کشاورزان استان درخواست کرد که به توصیه کارشناسان در مدیریت مصرف آب توجه بیشتری داشته باشند.
در گلستان تامین معاش بیشتر مردم از طریق کشاورزی و دامپروری صورت می گیرد، به طوری هر سال افزون بر 650 هزار هکتار از زمین های استان به زیر کشت محصولات مختلف از جمله گندم و دانه های روغنی می رود.
گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از 13 اقلیم آب و هوایی کره خاکی در شمال کشور قرار دارد و طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در 30 شهر و حدود یکهزار و 75 روستای آن زندگی می کنند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.