به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، کلثوم غفاری در کارگاه آموزشی پرورش گیاهان دارویی ویژه رابطین محیط زیست و مدیران مدارس گلستان اظهار کرد: یکی از این ظرفیت های کمتر مورد توجه گیاهان دارویی و لزوم برنامه ریزی برای تولید ، فرآوری ، بسته بندی و فروش آن است که تمرکز در فعالیت های هر کدام از این بخش ها می تواند منجر به شکوفایی اقتصادی و رونق کسب و کار شود .
وی بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای آشنایی بانوان با این گیاهان که در گلستان به وفور یافت می شود ، یکی از راه های ایجاد علاقه برای ورود آنان به این بازار و تلاش برای تامین درآمد از این طریق است.
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: طرح کشت گیاهان دارویی با هدف توانمند سازی زنان روستایی بویژه زنان سرپرست خانوار از سال گذشته در روستای اسپو محله گرگان به شکل آزمایشی اجرا شد و با توجه به نتایج مطلوب آن ، امسال در سه شهرستان علی آباد ، رامیان و گالیکش اجرایی خواهد شد.
غفاری افزود: تداوم تلاش ها برای افزایش و گسترش اشتغال با استفاده درست از این ظرفیت ها موجب کاهش معضل بیکاری به عنوان یکی از آسیب های زیربنایی و تاثیر گذار شده و زمینه توانمندی سازی اقشار جامعه از جمله بانوان را فراهم می کند.
وی همچنین تاکید کرد: تکمیل زنجیره تولید و فروش ، پیش شرط لازم برای توانمندسازی زنان فعال در عرصه های تولید است.
به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام انجمن علمی گیاهان دارویی گلستان تاکنون هزار و 700 گونه گیاهی در استان شناسایی شده که 409 گونه آن گیاه دارویی است کـه 156 گونه درجنگل ها، 98 گونه در مراتع، 47 گونه درحاشیه مـزارع و 108 گونه دیگر به صورت مشترک در اراضی جنگلی، مرتعی و زراعی گلستان رشد می‌ کند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.