به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، فرید عابدی ظهر امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به 32 مدرسه توسط خیران آغاز شد که برخی از آنها کلنگ زنی، برخی در حال استعلام و برخی به بهره برداری رسیده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گنبدکاووس افزود: امروز در همین جلسه یکی از خیران ماهانه یک میلیون تومان و یک خیر دیگر ساخت یک مدرسه 2 کلاسه را تقبل کردند.

وی ادامه داد: رویکرد سال گذشته با سال‌های پیش مجمع خیرین در این است که در گذشته‎ها متکی به کمک‎های فردی بودیم اما از سال گذشته اهالی روستا، بانک‎ها و نهادهای مختلف را در این کار مشارکت دادیم و این حرکت سبب افزایش ساخت مدرسه شده است.

عابدی مشکل ساخت و ساز را در سهم دولت طی سالهای اخیر عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات گاها مدرسه ای توسط خیرین ساخته شده ولی هنوز دولت به تعهد خود عمل کرده و در حال حاضر 2 مدرسه داخل شهر گنبد توسط خیر و تعهد وی ساخته شده و پس از چند سال هنوز دولت سهم خود را نساخته که این امر سبب شده هم فضای ساخته شده آسیب ببیند و هم این فضا مامنی برای بزهکاری شود که امید داریم این 2 مدرسه در اولویت ساخت قرار گیرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: از 450 مدرسه موجود در شهرستان گنبدکاووس، یک سوم آنها تخریبی است و ما توانستیم در روستاها مشارکت اهالی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معضلات ما ساخت مدرسه در محدوده شهر به علت افزایش هزینه‌ها در شهر است که انتظار می‌رود بتوانیم از بازاریان و اتحادیه‎ها کمک بگیریم که با توجه به ظرفیت خوب اتحادیه شهرستان، پیش‏بینی می‎شود بتوانیم 50 مدرسه بسازیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گنبدکاووس افزود: بنیان یک کشور، آموزش و پرورش است و ما خوشبختانه خیرین خوبی در حوزه آموزش و پرورش داریم که در این امر همکاری می‎کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614793
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.