به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی موسی‌خانی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کشت پنبه در استان اظهار داشت: امسال در 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان سه رقم پنبه به نام های گلستان، لطیف و ساجدی کشت می‌شود.

وی افزود: از امروز بذور اصلاح پنبه در همه شهرستان ها در مراکز مجاز به کشاورزان عرضه می‌شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: قیمت بذر امسال نسبت به سال گذشته تغییر نکرده و قیمت هر کیلو بذر گواهی شده 2 هزار و 850  تومان و هر کیلو بذر الیت 3 هزار و 50 تومان اعلام شده است.

موسی‌خانی گفت: هر کیلو بذر اصلاح شده نیز یکهزار و 350 تومان یارانه دارد و امسال قیمت تضمینی خرید گندم 10 درصد افزایش داشته و هر کیلو 3 هزار و 200 تومان است.

وی اظهار کرد: امسال کشت نشاء پنبه در یک‌هزار هکتار از اراضی استان در دستور کار است که در این روش منابع آبی بیشتر حفظ شده و عملکرد محصول افزایش می‌یابد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان افزود: بازدهی بالاتر و زمان کشت کوتاه‌تر و استفاده از دستگاه‌های جدید در برداشت پنبه از مزایای ارقام جدید پنبه در استان گلستان است‌.

موسی‌خانی گفت: با توجه به اهمیت کشت پنبه در تناوب کشت، از بین رفتن آفات و علف‌های هزر استفاده از رقم‌های کم آب و پرعملکرد در دستور کشت مزارع پنبه استان گلستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612314
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.