به گزارش خبرگزاری  تسنیم از گرگان، علی ربیعی امشب در گفت‎و‌گو با مردم استان گلستان از شبکه سیمای این استان اظهار داشت: جهت‌گیری که مقام معظم رهبری داشتند مطابق با جهت‎گیری‌های دولت بوده و این موضوع اراده‎ها را راسخ‎تر کرد.

وی تصریح کرد: مسئله اشتغال مسئله یک وزارت خانه و یک قوه نیست و فرابخشی است و باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا مشکل اقتصاد را حل کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: به علت های مختلف، در دوره‎ای که دولت را به دست گرفتیم آثار رکود را شاهد بودیم و به پدیده‎ای به عنوان تثبیت شغل رو به رو شدیم.

ربعیی با بیان اینکه تحریم‎ها نیز مزید علت شده بود که با ریزش نیروها رو به رو بودیم، افزود: یکی از کارها و سیاست‎هایی که در رکن سال های 92 تا 94 و حتی 1395 دنبال کردیم تثبیت شغل بود.

وی با بیان اینکه نیروهایی که می‎خواستند وارد بازار کار شوند در یک دوره‎ای وارد دانشگاه‎ها شدند، افزود: در سال 1395 این نیروهای تحصیل کرده وارد بازار کار شدند و این موضوع سبب شد نرخ مشارکت جامعه افزایش پیدا کند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید بیندیشیم که چرا با ایجاد 700 هزار شغل این میزان شغل در کشور ملموس نمی‎شود، افزود: برخی پروژه‎های اقتصاد مقاومتی در استان 120 درصد تحقق داشتند و برخی نیز در حدود 60 درصد انجام شده و اقدامات خوبی در این مسیر انجام شده است.

وی گفت: برنامه ما این است که امسال از 0.8 تا 1.2 درصد نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم و این هدیه ما برای سال 1396 در استان گلستان است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: در منطقه شمال استان به سمت ترکمن صحرا برش استانی و منطقه‎ای ایجاد کردیم و پرورش طیور، شیلات، ورزش و حمل و نقل و گردشگری را در کنار پروژه‎های بزرگ هدف‌گذاری کردیم.

ربیعی با بیان اینکه امسال باغداری و زنبورداری را نیز براساس مزیت طرح تکاپو دنبال می‎کنیم، گفت: امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی موضوع جزیره آشوراده نیز مورد تاکید قرار گرفت و این جزیره در کمیسیون مورد نظر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه راه‎آهن نه تنها به استان بلکه براساس یک ظرفیت حمل و نقل می‎تواند بر قیمت کالا تاثیرگذار باشد، افزود: زهکشی، آب، فولاد 2 هزار تنی  از دیگر موضوعاتی است که دنبال می‎کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با سرمایه‎گذاران پتروشیمی جلسه‎ای برگزار کردیم، گفت: این طرح کاملا اقتصادی است و می‎تواند اقدام خوبی در اقتصاد استان ایجاد کند.

ربیعی گفت: برای موضوع صنایع دستی استان نیز اقداماتی انجام شده و همه تلاش خود را در سال 1395 انجام دادیم و در 1396 نیز گامی رو به جلو می‎رویم و به دنبال افزایش جی.پی.تی استان هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609287
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.