به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی عصر دوشنبه درنخستین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال 96، اظهار داشت: طی هفت روز مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر و روستاها، درمجموع یکهزار و 345 نفر در گنبدکاووس ثبت نام کردند.
وی بابیان اینکه از مجموع داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراها در گنبدکاووس یکهزار و 325 نفر مرد و 65 نفر زن هستند، گفت: میزان مشارکت بانوان در مقایسه با دوره قبل 58 درصد رشد دارد که این میزان مشارکت هم در استان گلستان و هم در کشور رتبه نخست را دارد.
کریمی اضافه کرد: ازمجموع نامزدهای ثبت نامی 165 نفر شامل 144 مرد و 21 خانم درشهر گنبدکاووس، 16 مرد در شهر مرزی اینچه برون، 965 نامزد شامل 929 مرد و 36 خانم دربخش مرکزی و 199 داوطلب شامل 191 مرد و هشت خانم نیز دربخش مرزی داشلی برون ثبت نام کردند.
وی تصریح کرد: امسال تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها نسبت به دوره قبل درشهرهای گنبدکاووس و اینچه برون 33 درصد رشد و در دو بخش مرکزی و داشلی برون پنج درصد کاهش داشته است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین گفت: از یکهزار و 345 داوطلب ثبت نامی یکهزار و 131 نفر زیر 50 سال و 214 نفر بالای 50 سال دارند ضمن اینکه مسن ترین داوطلب ثبت نامی از روستای 'قره ماخر' بخش مرزی داشلی برون با 77 سال و جوان ترین فرد ثبت نامی از روستای 'آقچلی سفلی' بخش مرکزی این شهرستان با 25 سال سن است.
کریمی گفت: از مجموع داوطلبان ثبت نامی هشت نفر دارای مدرک حوزوی، پنج نفر مدرک تحصیلی دکترا، 74 نفر فوق لیسانس، 268 ننفر لیسانس، 73 نفر فوق دیپلم، 328 نفر دیپلم و 589 نفر کمتر از دیپلم سواد دارند ضمن اینکه 913 نفر برای نخستین بار در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها ثبت نام کردند.
وی با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران حوزه انتخابات، برلزوم استمرار وظایف تا زمان پایان مراحل قانونی برگزاری انتخابات تاکید کرد.
کریمی همچنین از دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروزی نیر قدردانی کرد و گفت: این خدمات باید تا پایان تعطیلات بویژه در رور طبیعت ادامه داشته باشد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، به شعار نوروزی امسال رهبری انقلاب نیز اشاره کرد و از همه مدیران ادارات و نهادها خواست با کار و تلاش مضاعف و فعال تر از سال 95 درتحقق و پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بردارند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با تبریک سال نو و در پیش بودن ماه رجب، برلزوم فرهنگ سازی نسبت به ماه های حرام و اعمال آن در جامعه تاکید کرد و گفت: اعمالی که دراین ماه ها آمده است، فضائل زیادی دارد که رعایت و انجام آن مورد نیاز انسان مسلمان است.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام به پنج ویژگی انسان مومن شامل 'راستگویی، امانتداری، وفاداری به عهد و پیمان، خوش اخلاق بودن و مردمی بودن' اشاره کرد و افزود: برخی از این ویژگی ها مثل امانتداری علاوه بر عامه مردم، متوجه مسئولان نیز می باشد که باتوجه به درپیش بودن انتخابات، امانتداری از آرای مردم درچارچوب قانون ضروری است.
گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع بوده و به گفته فرماندار ویژه این شهرستان افزون بر 380 هزار نفر جمعیت دارد.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.