سرتیپ دوم محمدحسین حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: امید داریم با همراهی مردم در دور دوم سفرها، این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.
وی اظهار داشت: مردم در پایان دور دوم سفرها، برنامه ریزی لازم را داشته و برگشت به شهرهای خود را به روزهای آخر و پایانی تعطیلات موکول نکنند تا گرفتار ز مشکلات و ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی کشور نشوند.
به گفته وی؛ آنچه بیشتر از همه باعث آزار و اذیت تیم های طرح نوروزی می شود، حوادثی است که براثر وقوع خستگی، خواب آلودگی و یکنواخت رانندگی کردن به مدت طولانی به وجود می آید و آسیب ها و صدمات زیادی را به خانواده ها وارد می کند.
حمیدی گفت: خستگی باعث می شود تا رانندگان کنترل لازم بر وسیله نقلیه را نداشته و در طول مسیر با انحراف به چپ دچار مشکل شوند، بیشتر برخوردهای رو درروی خودروها و واژگونی ماشین ها به این دلیل بروز می کند.
جانشین فرمانده پلیس راه کشور افزود: سرنشینان باید در این زمینه با رانندگان همکاری داشته باشند و راننده را مجاب به استراحت نمایند و خود رانندگان نیز قبل از سفر استراحت کافی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه هنوز تعطیلات تمام نشده و بعد از پایان دور دوم سفرها، دستگاه ها باید آمارهای خود را ارائه دهند و با پزشکی قانونی به جمع بندی برای ارائه گزارش نهائی برسیم، یادآور شد: مردم با مدیریت سفرها می توانند در این ایام سفر ایمن و مطمئنی داشته باشند.
جانشین فرمانده پلیس راه کشور در ادامه با اشاره به حضور به موقع نیروهای شرکت کننده در طرح نوروزی در حوادث و سوانح در استان گلستان گفت: این مساله نشان دهنده همدلی و همکاری دستگاه ها و سازمان های متولی می باشد که می تواند برای برخی استان های کشور الگو قرار گیرد.
حمیدی ادامه داد: اما 2 مساله موتورسیکلت سواران و رعایت نکردن حریم راه ها از عمده مشکلات در این استان بوده و معضلات زیربنائی است و از قدیم وجود داشته و اگر فکری به حال آن نشود، مشکلات حادتری در آینده ایجاد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از موتورسیکلت در گلستان بسیار است و جزو استان های اول در استفاده از این وسیله نقلیه و حتی رتبه های نخست در زمینه حوادث ناشی از استفاده آن در کشور می باشد که این یک نقطه ضعف برای گلستان محسوب می شود.
وی تاکید کرد که اگر مسئولان برای حل آن فکری اساسی داشته باشند، ما نیز در سطح کشور، با ارگان ها و سازمان های مربوطه اعم از وزارت کشور و کمیسیون های مربوطه و در نهایت مجلس شورای اسلامی می توانیم اقدامات خوبی برای استان انجام دهیم.
حمیدی عنوان کرد: از سوی دیگر رعایت نکردن حریم راه ها و وجود شغل های کاذب در این محدوده ها مشکلاتی را در حوزه جاده ای استان گلستان ایجاد می کند.
به گفته وی؛ باید برای حل این بخش نیز فکر اساسی از جمله حصارکشی و مشخص شدن محدوده های کاری، انجام شود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران افزون بر 5 هزار کیلومتر راه اصلی ،فرعی و روستایی دارد، بسیاری از جاده های اصلی این استان از داخل شهرها و روستاها عبور می کند.
از سوی دیگر با توجه به کشاورزی بودن این استان استفاده از موتورسیکلت در آن رواج بالایی دارد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.