سرهنگ علی احمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ماموران مرزبانی پس از توقیف احشام و ممانعت از ورود آنان به خاک کشور ترکمنستان، چوپان این گله 250 راسی را نیز دستگیر کردند.
وی، اظهار داشت: با دستور مقام قضایی احشام به مالکین آن تحویل و چوپان نیز برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از دستگیری سارق گوشی های تلفن همراه در حوزه دهستان کرند از توابع بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس توسط ماموران مرزبانی خبر داد و گفت: از این سارق 6 دستگاه گوشی مستعمل تلفن همراه، 20 باطری گوشی، 10 عدد شارژر گوشی و برخی اقلام دیگر کشف و ضبط شد.
سرهنگ احمدزاده اضافه کرد: این سارق 38 ساله با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.
وی همچنین از کشف یک دستگاه فلزیاب و تجهیزات جانبی آن توسط ماموران مرزبانی در محدوده روستای 'داغلی غزنین' مراوه تپه خبر داد و گفت: در این ارتباط چهار نفر که سرنشین یک دستگاه پراید بودند، دستگیر شدند.
فرمانده مرزبانی اترک گلستان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده به مراجع قضایی تحویل شدند، افزود: این افراد که دو نفر از اهالی کلاله و دو نفر از اهالی آزادشهر استان گلستان هستند بین 31 تا 54 سال سن دارند.
هنگ مرزی اترک در استان گلستان مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوی اسلامی ایران با کشور ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را در محدوده شهرستان های گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.
مقر این یگان نظامی در شهرستان گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان واقع است، این شهرستان به گفته فرماندار ویژه آن افزون بر 380 هزار نفر جمعیت دارد.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.