اسماعیل تاجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از مجموع داوطلبان ثبت نام شده در این شهرستان مرزی، 645 نفر مرد و 6 نفر زن هستند ،ضمن اینکه 624 نامزد برای تصدی کرسی شورای روستاها و 27 نامزد نیز برای تصدی کرسی شورای اسلامی شهر مراوه تپه ثبت نام کردند.
وی گفت: از مجموع داوطلبان ثبت نامی برای تصدی کرسی شوراهای اسلامی روستاها 297 نفر شامل 295 مرد و 2 زن در بخش مرکزی مراوه تپه و 327 داوطلب شامل 323 مرد و چهار زن در بخش گلیداغ این شهرستان ثبت نام کردند.
تاجی با بیان اینکه از مجموع ثبت نام کنندگان برای تصدی کرسی شورای اسلامی شهر و روستاهای مراوه تپه 12 نفر ایثارگر هستند، اضافه کرد: 163 نفر از داوطلبان ثبت نامی نیز سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاها را در کارنامه دارند.
وی تعداد نامزدهای ثبت نامی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها را در مراوه تپه در مقایسه با دوره گذشته 45 نفر بیشتر دانست و تصریح کرد: از حیث تحصیلات 405 نفر زیر دیپلم، 125 نفر دیپلم، 24 نفر فوق دیپلم، 73 نفر لیسانس، 12 نفر فوق لیسانس و 12 نفر تحصیلات حوزوی دارند.
فرماندار مراوه تپه همچنین اظهار داشت: با پایان کار ثبت نام داوطلبان و براساس قانون انتخابات، بررسی صلاحیت نامزدها توسط مراجع قانونی، انجام و نتایج آن 24 فروردین اعلام می شود.
به گزارش ایرنا ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند 95 شروع شد و 6 فروردین امسال پایان یافت.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می شود.
شهرستان مراوه تپه براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت، دارای یک شهر و 98 روستا است که در آنها انتخابات شوراها برگزار می شود.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.