سید صادق شیرنگی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر در واحد های آموزشی، مهمانپذیرها و سوئیت های تحت نظارت میراث فرهنگی این شهرستان اسکان یافته اند.
وی اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن جاذبه های تاریخی و طبیعی زیبا و دیدنی درنیمه اول تعطیلات نوروز(تا پایان روز شنبه )میزبان 420هزارمسافرو گردشگر از نقاط مختلف کشور بود.
به گفته وی، در راستای خدمت رسانی مطلوب به گردشگران به صورت روزانه از مناطق تفرجی و جاذبه های گردشگری شهرستان بازدید می شود.
شیرنگی ادامه داد: به منظور تسهیل در امر خرید سوغات از سوی مسافران یک بازارچه صنایع دستی در مجاورت اسکله شهرستان برپا شده که 31 غرفه دارد و در ان تنها صنایع دستی و سنتی منطقه به مسافران و گردشگران نوروزی عرضه می شود
وی همچنین گفت: در سال جاری با هماهنگی های صورت گرفته اسکله پهلوگیری قایق های مسافربری به جزیره آشوراده رنگ آمیزی ،بهسازی و مرمت شد و دغدغه ای در خصوص جابجایی مسافرین به آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر نداریم.
معاون فرماندر بندرترکمن به اقدامات صورت گرفته در حوزه زیبا سازی و پاکیزگی مناطق گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: با هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی و مجموعه های خصوصی فعال در بخش گردشگری نظافت و پاکسازی مطلوبی در مناطق توریستی شهرستان صورت گرفته است.
بندرترکمن از شهرهای غربی گلستان بوده و در فاصله 40 کیلومتری از گرگان واقع است، این شهرستان افزون بر 80هزار نفر جمعیت و مساحتی در حدود 41/291 کیلومتر مربع دارد.
بندرترکمن با وجود جاذبه های طبیعی مانند دریا، جزیره آشوراده و صنایع دستی ترکمن یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان گلستان محسوب می شود. صنایع دستی این شهرستان قالی، قالیچه و پشتی ترکمنی، سوزن دوی، زیورآلات و نمدمالی است، از مهمترین مناطق گردشگری و تاریخی شهرستان ترکمن می توان از جزیره آشوراده، اسکله توریستی ساحل، میدان سوارکاری ،پادگان روسها، زیارتگاه بهاءالدین نفشبندی و آرامگاه آق امام نام برد.
بازارچه مرزی در کنار ساحل، دوشنبه بازار در داخل شهر، پادگان روسها در جزیره آشوراده ، زیارتگاه بهاءالدین نقشبندی در فاصله 10کیلومتری شمال شرقی بندرترکمن و از همه مهمتر آشوراده در فاصله 2 کیلومتری شهر و در دل آب واقع است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.