رضا پورمهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسافران نوروزی در فاصله زمانی یاد شده از 'برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان، موزه فرش، شهر تاریخی جرجان، سه تالاب بین المللی، بازارچه مرزی، امامزاده یحیی بن زید (ع) و بقعه ملاعلی عطا دانشمند' گنبدکاووس دیدن کردند.
وی گفت: بیشترین آمار بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از مرقد مطهر امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس با 25 هزارو 100 نفر و کمترین مسافر نیز از موزه فرش این شهر با 252 نفر بوده است.
پورمهدی اضافه کرد: بازارچه مرزی گنبدکاووس با 14 هزارو 275 نفر، بقعه متبرکه ملاعلی عطا دانشمند با 13 هزارو 800 نفر، بلندترین برج آجری جهان با 10 هزارو 111 نفر، سه تالاب بین المللی آلماگل، آجی گل و آلاگل با سه هزارو 534 نفر و شهر تاریخی جرجان با 1149 نفر به ترتیب در رده های بعدی آمار بازدید مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان درفاصله زمانی یاد شده قرار دارند.
شهرستان تاریخی و مرزی گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان که به گفته فرماندار ویژه این شهرستان، 380 هزار نفر جمعیت دارد، دارای جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی زیادی می باشد و علاوه بر آن صنایع دستی، لباس ها و غذاهای محلی و نیز سنت های فرهنگی اقوام مختلف ساکن در این شهرستان به ویژه ترکمن ها، آن را به یکی از مناطق گردشگرپذیر استان گلستان تبیدل کرده است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.