علی اصغر طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گونه فرهنگ سازی در استان گردشگرپذیری مانند گلستان که برخوردار از مواهب طبیعی مانند دریا و جنگل است، با اهمیت تر و ضروری تر از سایر موضوعات است.
وی بیان کرد: رسانه ها بهترین ابزار برای فرهنگ سازی هستند و فراگیر شدن پویش نه به زباله نیازمند همراهی و همگامی همه رسانه ها و فعالان این بخش است.
معاون سیاسی استاندار گلستان افزود: رسانه ها علاوه بر کمک به بالا بردن سواد و بینش مردم در کمک به حفظ طبیعت و محیط زیست با اعلام مشکلات و نارسایی ها به مسوولان می توانند در تحقق هدف جلوگیری از تخریب طبیعت کمک کنند.
طهماسبی به حضور پرتعداد مسافران نوروزی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: اگر چه برخی مسافران توجهی به لزوم رها نکردن زباله در طبیعت ندارند اما خوشبختانه شرایط زیست محیطی استان نگران کننده نیست و با حضور فعالانه مردم و به خصوص سمن های محیط زیست تخلیه و انباشت زباله ها در طبیعت استان اندک است.
وی بیان کرد: جمع آوری و دفع زباله با همکاری مردم و رعایت عمومی می تواند زمینه ساز پاکیزگی محیط زیست و محیط زندگی و ارتقای بهداشت جامعه شود.
وی گفت: گلستان در میان استان های شمالی کشور تنها استان بدون مشکل در زمینه دپوی زباله ها در طبیعت است و با همراهی مردم و برنامه مسوولان نگرانی جدی در این بخش وجود ندارد هر چند باید مراقب بود.
3091 /6203
* خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: کرمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.