جواد صادقلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطر نشان کرد: خرید کالای ایرانی مزایای دیگری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دارد نیز دارد که کمک به نهادینه شدن استقلال فرهنگی و اجتماعی کشور از جمله آنها است.
وی در تشریح این موضوع گفت: یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن، ترویج مصرف گرایی و خرید کالاهای غربی است و با مصرف کالاهای ایرانی، می توانیم این توطئه و حمله فرهنگی غرب را خنثی و به نهادینه شدن استقلال فرهنگی واجتماعی کشور کمک‌ کنیم.
صادقلو افزود: حمایت از کار وسرمایه ایرانی٬ رونق تولید ملی رابه همراه خواهد داشت واگر تولید ملی شکل گرفت حتما استقلال اقتصادی به دست می آید و به تبع آن، شاهد تحقق استقلال سیاسی خواهیم بود.
به گفته فرماندار رامیان، مصرف کالای داخلی رونق کار واشتغال در جامعه و ابتکار و نوآوری تولیدکنندگان را به همراه دارد و رونق فضای کسب وکار باعث افزایش ثروت ملی وکاهش تورم در اقتصاد می شود.
صادقلو تلاش مضاعف تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کمی، کیفی و استاندار سازی محصولات تولیدی خود را نکته مهم در این خصوص ذکر کرد و گفت: این امر به موازات حمایت مردم و مصرف کالاهای تولید داخل، می تواند به شکوفایی اقتصاد کشور، رونق تولید داخلی و استقلال اقتصادی کمک کند.
شهرستان رامیان در شرق استان گلستان واقع است و بیش از 85 هزار نفر جمعیت دارد.
به گزارش ایرنا، توجه به تولید داخلی به چرخاندن چرخ های اقتصاد کشور، اشتغالزایی و ریشه کنی بیکاری، کاهش وابستگی به خارج و دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی برای معرفی مزیت های محصول ایرانی می انجامد ولی پیش از آن، اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی در این زمینه در کنار تلاش برای ارتقای دانش فنی و کیفیت افزایی تولیدات صنعتی لازم است.
با توجه به اهمیت این موضوع، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همسو با سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، کمپین خبری «خرید کالای باکیفیت داخلی» را برای بهبود وضعیت تولید و معیشت کارگران ایرانی از 15 اسفند آغاز کرده است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.