به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید احمد حسینی روز سه شنبه در نشست ستاد بسیج سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان اظهار کرد: ماندگاری بالای 12 ساعت بیماران در بخش اورژانس بعلت ادغام برخی از بخش های بستری در بیمارستان ها و تعیین تکلیف کشیک برخی از رشته های تخصصی و فوق تخصصی در ایام تعطیلات از دیگر مشکلات اجرای طرح های نوروزی است.
وی بیان کرد: با وجود این دشواری ها ، تلاش می کنیم از همه توان و ظرفیت برای ارائه خدمات مناسب به مسافران در تعطیلات نوروز استفاده کنیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان به تهیه 20 آمبولانس جدید نیز اشاره کرد و گفت: این آمبولانس ها با برخورداری از امکانات پیشرفته ، بخش عمده ای از دغدغه های سال های گذشته در نبود تجهیزات مدرن را برطرف خواهد کرد.
حسینی به برنامه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در تجهیز آمبولانس های استان به سامانه مکان یاب (GPS) اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح برای اولین بار در کشور در استان فارس آغاز شد و با توجه به نتایج مثبت آن، طرح تجهیز آمبولانس های گلستان به این سامانه در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: در شیوه کنونی ممکن است آمبولانس در نزدیکی محل حادثه باشد و بدون اینکه از وقوع آن مطلع شود به مرکز برگردد و اورژانس مرکزی مجبور شود یک آمبولانس دیگر را برای رسیدگی به مصدوم اعزام کند، اما با سیستم مجهز به سامانه مکان یاب ،محل دقیق هر آمبولانس در هر لحظه مشخص است و نزدیکترین آمبولانس به بالین مصدوم اعزام می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: تجهیز آمبولانس ها به این سامانه به بودجه ای حدود 6 میلیارد ریالی احتیاج دارد که امیدواریم با اختصاص آن، شاهد اجرای این طرح باشیم.
/1648/3091
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.