به گزارش روز سه شنبه ایرنا کنگره بین المللی شکوه ایثار به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهداء، 22 اسفند با حضور نماینده مقام معظم رهبری و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مقامات کشوری و جمعی از مادران و همسران شهدا در تهران برگزار شد.
در این همایش، فاطمه رحیم اربابی مادر شهید دلنوشته ای را با نام 'عشق به مروارید'، همسر شهید مهدی توکلی از استان سیستان و بلوچستان شعری با نام 'محراب عاشق' قرائت و همچنین فرزند شهید عظیمی از استان یزد به نمایندگی از خانواده های معظم شهدا به ایراد سخن پرداخت.
فاطمه رحیم اربابی، مادر نمونه گلستانی در این دلنوشته، ایثار و شهادت را هدیه خداوند به انسان دانست و گفت که ایثار و شهادت، نردبان صعود است و هر گاه ما از این فرهنگ دور شویم، آن عروج تبدیل به سقوط می شود و تباه می شویم.
مادر شهید مفقودالاثر علیرضا سبطی، به عنوان سفیر فرهنگ عشق، ایثار و شهادت همچنین گفت که فرزندم اگر غم هجران تو، در اشک خلاصه و به مثال باران ببارد، در این راه محک و استوار باقی خواهم ماند تا پرنده روحم در کنار تو آرام بگیرد و شرمسار نباشم، گل من، لاله من، مهربونم که در تاریخ مثل مروارید در صدف انقلاب ثبت شدی، راهت ادامه دارد.
وی افزود: دشمنان هنوز که هنوز است اندیشه ات را درک نکرده اند! تو از عقل به عشق رسیدی! صد مرحبا، در این مرز و بوم ایثار و شهادت، عقل سخت گیر است، فرزندم آرام بدار که کربلا به مساحت جهان اسلام به رهبری امام خامنه ای است که مرکز آن نیز حرم پیر خمین است.
در این کنگره 'سواشی مونیرا' مادر سه شهید از بوسنی و هرزگوین به بیان سخنانی در خصوص نسل ‌کشی مسلمانان در این کشور پرداخت.
فاطمه رحیم اربابی به عنوان نمونه جشنواره بین ‌المللی بنیاد فرهنگی مادر، نویسنده کتابهایی اعم از 'تار و پود وجود'، 'پلی از جنس نیاز'، 'ایثار'، 'در سرزمینی که لاله ‌ها می‌جوشد' و 'پا جای پای پدر' نیز است.
3014/1648
تنظیم کننده : مجید میهن دوست ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.