به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رامین نورقلی پور در دیدار با جمعی از شهروندان و اهالی بخش نوکنده از توابع شهرستان بندرگز واقع در غرب استان گلستان اظهارداشت: در سفری که به یکی از استان های صنعتی داشتم، اعلام شد که در سال جاری حدود نیم میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب این استان شده است، در صورتی که درتاریخ تاسیس گلستان کمتر از 100هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در ایام فعالیت دولت یازدهم در شهرک صنعتی آق قلا جذب شده است.
وی از جمله دلایل حضور نیافتن سرمایه گذاران در گلستان را فقدان جاذبه لازم در این حوزه و یارانه در بخش صنعت بیان کرد و افزود: هم اینک با وجود موانع، رونق نسبی در حال ایجاد است.
این نماینده مجلس اضافه کرد: در این پیوند باید یارانه های مختلف دولتی به سمت صنعت سوق داده شود تا زمینه اختصاص تسهیلات ارزان در صنعت گلستان نیز فراهم گردد.
وی همچنین در مورد طرح تفضیلی شهر نوکنده اظهارداشت که کلیه شهرداران غرب استان گلستان این هفته در تهران با معاون وزیر کشور دیدار داشته و اعتبارات لازم برای هزینه های جاری و عمرانی شهرداری ها را پیگیری می کنند.
نورقلی پور با اشاره به اینکه از نظر سرانه بخش ورزش ،نوکنده وضعیت خوبی دارد ولی از نظر تجهیزات و امکانات باید کار بیشتری انجام شود؛ خواستار ارائه نیازمندی های این حوزه برای پیگیری از سوی نماینده از وزارتخانه مربوطه شد.
نماینده غرب گلستان در خصوص تعاونی بانوان نوکنده نیز گفت: در شرایط موجود کشور باید به جای تلاش برای ورود به مراکز دولتی ؛ بحث توانمندسازی جامعه و بویژه جوانان و بانوان برای حضور موفق در بازار کار پیگیری شود.
وی؛ استفاده از منابع صندوق کارآفرینی امید را یکی از راه های ایجاد اشتغال اعلام کرد و افزود: همچنین وام های 50میلیون ریالی با کارمزد 4 درصد از محل سهمیه اختصاص یافته برای شهرستان و تسهیلات صندوق توسعه ملی باسود 11 درصد نیز می تواند در این مسیر کمک کننده باشد.
نماینده غرب استان گلستان همچنین از بازارچه شرکت تعاونی ساحل نوکنده که 50 نفر از بانوان این منطقه عضو آن هستند، بازدید کرد.
شهر نوکنده از توابع بندرگز است، این شهرستان حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد.
ش/1648
خبرنگار: شربتی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.