محمدعلی نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای نوروز 96 ، این اداره 185 مدرسه با یکهزار و 587 کلاس درس را در سه گروه جهت اسکان مسافران با اولویت فرهنگیان آماده کرده است.
وی اضافه کرد: این واحدهای آماده شده شامل 263 کلاس در گروه ویژه، 782 کلاس در گروه الف و 542 کلاس در گروه ب و مجهز به امکانات رفاهی برای اسکان نوروزی فرهنگیان است.
به گفته وی؛ امسال یکهزار و 200 تخته پتو، 600 تخته فرش، 150 دستگاه یخچال، حدود 150 دستگاه تلویزیون برای تجهیز کلاس های درس محل اسکان فرهنگیان خریداری شد.
وی با بیان اینکه اولویت پذیرش جهت اسکان در مدارس، با فرهنگیان است، تاکید کرد: پذیرش جهت اسکان نوروزی در مدارس استان از 27 اسفند ماه آغاز و تا 12 فروردین 96 ادامه خواهد داشت.

*20 پایگاه پذیرش اسکان نوروزی درمدارس گلستان فعال شد
وی گفت: 20 پایگاه پذیرش اسکان نوروزی زیر نظر ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان از سوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور برای ثبت نام اینترنتی و رزو ویژه نوروز 96 فعال شده است.
به گفته وی؛ مهلت رزو اینترنتی جهت استفاده از مدارس اسکان نوروزی استان، 25 اسفند پایان می یابد.
نوروزی افزود: این پایگاه ها برای پذیرش فرهنگیان به صورت حضوری نیز از 27 اسفند فعال خواهد بود.
وی گفت: امسال نرخ استفاده از اتاق های اسکان در گروه ویژه 280 هزار ریال در هرشب به تعداد پنج نفر و هر نفر اضافی 40 هزار ریال، گروه الف 245 هزار ریال در هرشب به تعداد پنج و هر نفر اضافی 34هزار ریال و گروه ب 18 هزار ریال در هر شب به تعداد پنج نفر و در صورت حضور هر نفر اضافی دریافت 28 هزار ریال تعیین شده است.
به گفته وی؛ در ارائه خدمات به فرهنگیان به جز مدیران مدارس حوزه طرح از مشارکت 455 نفر نیروی این اداره کل استفاده می شود.
وی؛ تامین برخی امکانات پذیرایی را از برنامه های تعاون آموزش و پرورش استان برشمرد و افزود: این اداره آمادگی دارد با همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به معرفی مناطق گردشگری، تفریحی، صنایع دستی و سوغات استان گلستان به مسافران نوروزی اقدام کند.
نوروزی همچنین از پیش بینی دو مدرسه جهت استقرار عوامل انتظامی و امنیتی در شهرستان های گالیکش و گرگان و آماده سازی یک مدرسه در هر شهرستان و منطقه آموزشی برای ارائه خدمات در مواقع بروز بحران خبرداد.
به گفته وی در نوروز 95حدود 16 هزار و هشت خانواده با جمعیت 125 هزار و 985 نفر از طرح اسکان نوروزی آموزش و پرورش گلستان استفاده کرد.
استان گلستان با یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت از مناطق گردشگر پذیر در شمال کشور به شمار می رود.
همجواری کوه، دریا، جنگل، دشت و مزارع سرسبز و طلایی به همراه آثار تاریخی فراوان و هوای مطلوب در آغاز بهار، استان گلستان را به مقصد بسیاری از گردشگران کشور تبدیل کرده و گذر زائران حرم امام رضا (ع) که مسیر تهران - گرگان - مشهد را انتخاب می کنند ،بر رونق گردشگری استان افزوده است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.