به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز شنبه در همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان گلستان در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان افزود: دشمنان در تلاش برای توسعه توطئه اسلام هراسی بوده و علما و روحانیون به خصوص ائمه جمعه و جماعات نسبت به این مساله آگاه و هوشیار باشند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: علمای جهان اسلام همچنین برای خنثی کردن توطئه دشمنان باید همواره انسجام و وحدت خود را حفظ کنند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: یکی از راهکارهای دشمن برای تخریب چهره اسلام، ایجاد گروه های تکفیری در منطقه و برخی کشورهای جهان اسلام بوده تا مسلمانان را با هم درگیر کند.
امام جمعه گرگان افزود: آنان سعی دارند با ایجاد اختلاف و تفرقه، بین مسلمانان درگیری و تنش ایجاد شود و علما و روحانیون اعم از شیعه و سنی باید هوشیار بوده و اطلاع رسانی کنند که اقدامات گروه های تکفیری به پای اسلام نوشته نشود.
نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: مسئولیت علما در برابر توطئه های دشمنان سنگین و حساس بوده و اجازه ندهیم که جامعه به سمت افکار تکفیری گرایش پیدا کند و راهکار آن تبلیغ وترویج دین واقعی برای نسل جوان و نوجوان است.
امام جمعه گرگان همچنین گفت که یکی از راه های سرمایه گذاری دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان جنگ بین شیعه و سنی است که باید نسبت به آن علمای هر دو مذهب هوشیار بوده تا در دام شیطان گرفتار نشویم.
به گزارش ایرنا در این همایش از خدمات آخوند 'محمد عابدی کر' امام جمعه فقید اهل سنت بندرترکمن در راستای وحدت بین شیعه و سنی قدر دانی شد.
آخوند محمد عابدی کر 25 دی ماه امسال پس از یک دوره بیماری در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 900هزار نفرجمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست **انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.