به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب قزلسفلو در جمع نمازگزاران جمعه امروز گرگان افزود: سرانه برخورداری آب در گلستان مطلوب نیست و برای جبران کمبود و جلوگیری از به وجود آمدن شرایط نابسامان و تشدید خشکسالی استفاده حداکثری از بارش های استان و تقویت سفره های زیر زمینی ضروری است.
وی بیان کرد: روند تغییر اقلیم گلستان طی سال های اخیر تشدید شده است و پس از یک دوره دشوار خشکسالی شاهد بارش های رگباری در استان هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی گلستان با تصریح بر اینکه بارش های رگباری تبعات منفی زیادی دارد، افزود: افزایش احتمال وقوع سیل، فرسایش خاک و خالی ماندن سفره های زیرزمینی از پیامدهای این بارش های رگباری است.
قزلسفلو ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری از جمله راهکارهای موثر و لازم برای جلوگیری از بروز تخریب های این گونه بارش ها است که مورد تاکید و توجه منابع طبیعی گلستان قرار دارد.
وی با بیان اینکه فرسایش خاک در گلستان بسیار زیاد و حجم رسوبات وارد شده به سدهای استان 3 برابر متوسط جهانی است، گفت: حجم زیاد فرسایش خاک برای گلستان که استانی مبتنی بر کشاورزی می باشد، غیرقابل قبول و نیازمند برنامه ریزی بهتر است.
قزلسفلو اظهار کرد: در زمان حاضر طرح های آبخیزداری در مناطق بالادستی شهرهای نوکنده، گرگان، علی آباد، رامیان، آزادشهر و چند روستای مستعد بروز سیل در حال اجراست که امیدوایم با تکمیل آنها در آینده نزدیک شاهد کاهش محسوس آسیب های ناشی از بارش های رگباری و تقویت سفره های زیرزمینی باشیم.
قزلسفلو توسعه جنگل کاری را یکی از راه های مقابله با بیابان زایی در گلستان دانست و گفت: شیوه های سنتی بهره برداری از جنگل ها و مراتع استان به سمت بهره برداری های اصلاح شده در حال تغییر است و نتیجه بلند مدت این تغییر شیوه کاهش تخریب جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی است.
3091/6203
* خبرنگار : میثم محسنی **انتشار دهنده: کرمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.