به گزارش ایرنا ایت الله سید کاظم نورمفیدی روز چهارشنبه در آستانه هفته منابع طبیعی (15 اسفند) در دیدار مدیران و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهارداشت: منابع طبیعی از اهمیت بسیار برای زیست مردم برخوردار است و با فرهنگ سازی باید برای حفظ آن تلاش شود.
امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به اینکه توصیه فراوانی در منابع اسلامی در خصوص حفاظت از منابع طبیعی شده است، گفت: قرآن و سیره و رفتار پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) بهترین منبع و توصیه برای حفاظت از منابع طبیعی است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در نماز جمعه هم تاکید کرده ام که کشاورزان در اطراف زمین های خود درخت بکارند که نفع این اقدام هم برای زارع و هم دیگر مردم است.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به کمبود نیروی منابع طبیعی، گفت: شما اگر در حفاظت از منابع طبیعی بی تاب باشید مردم و مسئولان را بی تاب خواهید کرد و مسائلی را مردم منتقل کنید تا فرهنگ حفظ منابع طبیعی در جامعه عمومی شود.

*خندوانه برای فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی تلاش کند
نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: روزی می خواستم با دست اندرکاران خندوانه و برنامه مهران مدیری (دورهمی) تماس بگیرم و بگویم تریبونی که شما در اختیار دارید، نقش مهمی در فرهنگ سازی در حوزه های مختلف داشته و برای حفظ منابع طبیعی نیز تلاش کنید، زیرا بسیاری از مردم این برنامه ها نظاره گر هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز گزارشی از آخرین وضعیت منابع طبیعی و برنامه های حفاظتی این اداره کل ارائه داد.
به گزارش ایرنا 15 تا 21 اسفند هر سال هفته درختکاری، منابع طبیعی و آبخیزداری بوده که امسال شعار آن 'همیار طبیعت باشیم' تعیین شده است.
استان مرزی و شمالی گلستان با بیش از 20 هزار کیلومترمربع وسعت دارای 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 452 هزار هکتار جنگل، 62 هزار و 420 هکتار اراضی مستحدث واراضی موات و 20 هزار هکتار اراضی ساحلی است.
گلستان یک میلیون و 900 هزار هکتار جمعیت دارد که در 30 نقطه شهری و یکهزارو 75 روستا مستقرند و تامین معاش عمده ساکنان این خطه از طریق کشاورزی و دامپروری است
6204/1648
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.