به گزارش خبرنگارایرنا، رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در بازدید از مدارس عشایری شهرستان مرزی مراوه تپه در شرق استان گلستان از حضور معلمان و مربیان عشایری در مناطق مرزی این منطقه و تشکیل کلاس های درس تقدیر نموده و از خدمات ارائه شده به وسیله آنان ابراز رضایت کرد.
وی گفت: معلمان عشایری ازسرمایه های شاخص آموزش وپرورش هستند و انگیزه و اشتیاق آنان در آموزش و ارتقای آگاهی های عمومی فرزندان عشایر، ما را نیز دلگرم می کند.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در اساسنامه مدارس عشایری موارد بسیار خوبی در رابطه با ارتقای توانمندی های دانش آموزان عشایری دیده شده و در راستای تحقق عدالت آموزشی در اقصی نقاط کشور به تصویب رسیده است.
حکیم زاده افزود: آموزش وپرورش تنها نهادی هست که در سراسر کشور حضور فعال آموزشی دارد و این امر نشان دهنده همت والای این نهاد مقدس در مبارزه با جهل و بیسوادی همچنین زمینه ساز بستر توسعه همه جانبه کشور است.
وی با بیان اینکه با نشستن در پشت میز مدیریت نمی توان برواقعیت ها دست یافت، خاطرنشان کرد: حضور در مدارس و پیاده کردن اصول نوین تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر است وبر این اساس از نیروهای آموزش و پرورش به عنوان فعالان عرصه خط مقدم توسعه نام برده می شود.
وی هدف از حضور در این مناطق را منبعث از نگاه عمیق وزیر آموزش وپرورش عنوان کرد و ادامه داد : حضور در مناطق عشایری کشور برای درک عمیق تر و شناخت بهتر اوضاع برای کارشناسان، برنامه ریزان و برنامه ریزی مطلوب ضروری است.
در سفر سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به مناطق عشایری شرق گلستان وی را معاون مدیرکل امور عشایری وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش استان های خراسان رضوی و گلستان، مدیران آموزش و پرورش مراوه تپه و گنبدکاووس و جمعی از مسئولان امور اجرایی و عشایری شرق گلستان همراهی می کردند.
شهرستان مراوه تپه با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است و علاوه بر عشایر بومی ترکمن، در این فصل از سال تعداد زیادی از عشایر کرد استان های خراسان شمالی و رضوی به عنوان قشلاق در این منطقه سکونت دارند.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.