به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب قزلسفلو روز سه شنبه در مراسم جشن درختکاری درمجموعه تفریحی تالاب آلماگل بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس اظهار داشت: تخریب منابع طبیعی، سبب قهر طبیعت و وقوع حوادثی چون سیلاب های مخرب و ریزگردها می شود.
وی افزود: پیامدهای تخریب منابع طبیعی و محیط زیست در میان مدت و بلندمدت نمایان می شود.
قزلسفلو با اشاره به وقایع و حوادث خوزستان اضافه کرد: این وقایع ناشی از کم توجهی به محیط زیست است و باید تلاش شود با صیانت از محیط زیست از چنین زیان هایی پیشگیری کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی گلستان همچنین بابیان اینکه صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست به تنهایی از عهده مجموعه متولیان این حوزه با نیروی انسانی و اعتبارات اندک بر نمی آید، گفت: باید تلاش شود صیانت از منابع طبیعی به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود.
قزلسفلو کاشت نهال و مراقبت از آن و استفاده عقلانی از منابع طبیعی را از راهکارهای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی دانست و بر تحقق آن بویژه ازسوی دستگاه های اداری و اجرایی تاکید کرد.
وی گفت؛ امروز منابع طبیعی و محیط زیست ما وضعیت شکننده ای دارد و بر همه شهروندان لازم است برای حفظ منافع طبیعی احساس مسئولیت نمایند.
قزلسفلو همچنین با انتقاد از تبدیل مراتع به مزارع کشاورزی در مناطق شمالی گلستان اضافه کرد: این اقدام سبب فرسایش خاک، خشکسالی و در نهایت پدیده ریزگردها می شود.
در این مراسم که معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس و برخی مدیران کل استان به همراه برخی مدیران شهرستان گنبدکاووس حضور داشتند 400 اصله نهال از گونه های گزشاهی، اقاقیا و سنجد تلخ در سطح حدود 2 هکتار از پارک و فضای سبز حاشیه تالاب آلماگل که یکی از سه تالاب بین المللی منطقه مرزی اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس و در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان است، غرس شد.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.