به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا، شهرام کوسه غراوی در مراسم روز مهندس در گرگان همچنین اظهار داشت که برای ارتقای روند فعالیت نظام مهندسی در استان گلستان نیاز به همدلی و همرنگی بیشتر است.
وی که عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان است، اضافه کرد: این همدلی باعث می شود که اعتماد مردم به مهندسین افزایش یابد.
روز پنجم اسفند ماه به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است.

*پروانه اشتغال 3807 مهندس ساختمان گلستان
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان نیز با بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و تبریک روز مهندس، گفت: سه هزار و 807 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دارای پروانه اشتغال به کار بوده و 4 هزار و 790 نفر دارای کارت عضویت هستند.
ابراهیم مبارک قدم مجموع اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را 8 هزار و 168 نفر اعلام کرد و افزود: سازمان نظام کاردانی گلستان هم 2هزار و 118 عضو دارد که 691 نفر آنها دارای پروانه اشتغال به کار و یکهزار و 459 نفر بدون پروانه هستند.
به گفته وی؛ اولین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سال 78 شکل گرفت و هم اینک 16 دفتر و نمایندگی در شهرستان های گلستان فعالیت می کنند.
وی؛ مهندسان را پرچمدار تعهد و مسئولیت های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: مسئولیت های حرفه ای مهندسین در عمران و آبادانی شهرها نقش مهمی دارد.

* افزایش صدور پروانه های ساختمانی در گلستان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز از افزایش آمار پروانه های صادره در 9 ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: تعداد پروانه های صادره در بخش مهندسی ساختمان در سال گذشته 921 مورد و در سال جاری حدود 2 هزار پروانه بوده است.
رضا مروتی ادامه داد: متراژ پروانه های صادره هم در حوزه مساحت 18 درصد و در بخش زیربنا و واحدهای ساخته شده 132 درصد رشد داشته، اما برای افزایش آن نیاز به همت بیشتری است.
وی؛ ارتقای دوره های آموزشی، امضای تفاهم نامه های کاری برای جبران مشکلات خدماتی، آسیب شناسی ساخت و سازهای غیرمجاز و اعزام نیروی مهندسی به ترکمنستان طی رایزنی با سفیر این کشور را از جمله اقدامات این دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بیان کرد.
در این مراسم از کتاب ایمنی با موضوع ترویج مقررات ملی و ایمنی و حفاظت اجرای کار رونمایی، و از روسای سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان هم قدر دانی شد.
7333/1648
**انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.