به گزارش ایرنا حسن صادقلو روز یکشنبه در پیام خود گفته است: در گذشت دانشمند برجسته، روحانی فقید شهرستان ترکمن الحاج آخوند عابدی کر موجب تالم و تاثر فراوان شد که یقینا فقدان ایشان ضایعه ای دردناک برای استان است و گلستان گوهری ارزشمند را در عرصه همدلی، همزبانی و وحدت از دست داده است.
همچنین در پیام نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان آمده است: درگذشت عالم شایسته و مردمی مروج شریعت و سالک طریقت، مفسر قرآن کریم و امام جمعه اهل سنت شهر بندرترکمن موجب تاسف و تاثر شد.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزوده است: مرحوم حاج آخوند عابدی کر که عمری را در راه تربیت طلاب و تقویت حوزه علمیه صرف نمود، در طول حیات پربرکت خود در مسیر اعتلای اسلام عزیز و گشترش فرهنگ تقریب و احیای امت واحده اسلامی گام های موثر و مستحکمی را برداشت و همواره پشتیبان انقلاب، نظام، رهبری و مورد علاقه و احترام مردم بود.
امام جمعه گرگان افزوده است که این ضایعه را به علما و مردم استان مخصوصا مردم خوب ترکمن صحرا تسلیت عرض نموده و از خدای منان علو درجات برای آن مرحوم و برای بازماندگان و فرزندان ایشان صبرجمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.
به گزارش ایرنا آخوند عابدی کر امام جمعه فقید اهل سنت بندرترکمن که طی چند هفته قبل به سبب عارضه قلبی در بیمارستان های بندرترکمن، گرگان و تهران بستری شده بود عصر شنبه 25 دی ماه دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر آخوند عابدی کر ساعت 11 صبح یکشنبه از عیدگاه شهر بندرترکمن تشییع شد.
6204/1648
دریافت کننده: علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.